DVD

Ötéves jegyesség

  • Novák Edit
  • 2012. december 29.

Film

Vígjátékot ígérnek sok-sok romantikával, de nem lehet eldönteni, hogy az alkotók viccet akartak csinálni a történetből vagy tényleg komolyan gondolták az ígéretük betartását. Micsoda? Ötéves jegyesség? Hogy valaki öt évig járjon jegyben, az éppenséggel nem tűnik túl életszerűnek, a főszereplők határozatlansága már annál inkább. Az úgy kezdődött, hogy Violet (a csinosan unalmas Emily Blunt megformálásában) állást kapott a Michigani Egyetemen - Tom szerint semmi az a röpke két év! De Violet előléptetése még néhány évi kötöttséget jelent, így az esküvő időpontja egyre messzebbre kerül. S minél régebb óta járnak jegyben, annál feszültebbé válik a viszonyuk, miközben a szegény nagyszülők szép sorban elmennek. A temetések pedig egy vígjátékban is jócskán hátráltatják a szerelmesek terveit. Viszont ez a vígjáték nem túl fergeteges, a gyász meg nem elég mély. Ráadásul nincsen semmilyen kontraszt az emberi érzések e két véglete közt. Fapofával, szenvtelenül persze lehet nevettetni, mint azt már annyian bizonyították, de egykedvűen aligha.

Az esküvőt végül kétszer halasztják el. Először a michigani állás örömére, másodszor a csók miatt, ami Violet és a professzora között esik. Tényleg, ez még kimaradt a gyász és a szerelem mellől: a féltékenység, ki csal meg kit, de legfőképp mi számít csalásnak. Tom (Jason Segel játéka a film kétségkívül legkellemesebb része) elveszíti a nagylábujját, a gatyáját, végül a menyasszonyát. A jegygyűrű lekerül Violet ujjáról. Mindketten a jegyesség vesztesei. De mit mondjon akkor a néző?

Forgalmazza a Universal

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.