DVD

Ötéves jegyesség

  • Novák Edit
  • 2012. december 29.

Film

Vígjátékot ígérnek sok-sok romantikával, de nem lehet eldönteni, hogy az alkotók viccet akartak csinálni a történetből vagy tényleg komolyan gondolták az ígéretük betartását. Micsoda? Ötéves jegyesség? Hogy valaki öt évig járjon jegyben, az éppenséggel nem tűnik túl életszerűnek, a főszereplők határozatlansága már annál inkább. Az úgy kezdődött, hogy Violet (a csinosan unalmas Emily Blunt megformálásában) állást kapott a Michigani Egyetemen - Tom szerint semmi az a röpke két év! De Violet előléptetése még néhány évi kötöttséget jelent, így az esküvő időpontja egyre messzebbre kerül. S minél régebb óta járnak jegyben, annál feszültebbé válik a viszonyuk, miközben a szegény nagyszülők szép sorban elmennek. A temetések pedig egy vígjátékban is jócskán hátráltatják a szerelmesek terveit. Viszont ez a vígjáték nem túl fergeteges, a gyász meg nem elég mély. Ráadásul nincsen semmilyen kontraszt az emberi érzések e két véglete közt. Fapofával, szenvtelenül persze lehet nevettetni, mint azt már annyian bizonyították, de egykedvűen aligha.

Az esküvőt végül kétszer halasztják el. Először a michigani állás örömére, másodszor a csók miatt, ami Violet és a professzora között esik. Tényleg, ez még kimaradt a gyász és a szerelem mellől: a féltékenység, ki csal meg kit, de legfőképp mi számít csalásnak. Tom (Jason Segel játéka a film kétségkívül legkellemesebb része) elveszíti a nagylábujját, a gatyáját, végül a menyasszonyát. A jegygyűrű lekerül Violet ujjáról. Mindketten a jegyesség vesztesei. De mit mondjon akkor a néző?

Forgalmazza a Universal

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."