DVD

Ötéves jegyesség

  • Novák Edit
  • 2012. december 29.

Film

Vígjátékot ígérnek sok-sok romantikával, de nem lehet eldönteni, hogy az alkotók viccet akartak csinálni a történetből vagy tényleg komolyan gondolták az ígéretük betartását. Micsoda? Ötéves jegyesség? Hogy valaki öt évig járjon jegyben, az éppenséggel nem tűnik túl életszerűnek, a főszereplők határozatlansága már annál inkább. Az úgy kezdődött, hogy Violet (a csinosan unalmas Emily Blunt megformálásában) állást kapott a Michigani Egyetemen - Tom szerint semmi az a röpke két év! De Violet előléptetése még néhány évi kötöttséget jelent, így az esküvő időpontja egyre messzebbre kerül. S minél régebb óta járnak jegyben, annál feszültebbé válik a viszonyuk, miközben a szegény nagyszülők szép sorban elmennek. A temetések pedig egy vígjátékban is jócskán hátráltatják a szerelmesek terveit. Viszont ez a vígjáték nem túl fergeteges, a gyász meg nem elég mély. Ráadásul nincsen semmilyen kontraszt az emberi érzések e két véglete közt. Fapofával, szenvtelenül persze lehet nevettetni, mint azt már annyian bizonyították, de egykedvűen aligha.

Az esküvőt végül kétszer halasztják el. Először a michigani állás örömére, másodszor a csók miatt, ami Violet és a professzora között esik. Tényleg, ez még kimaradt a gyász és a szerelem mellől: a féltékenység, ki csal meg kit, de legfőképp mi számít csalásnak. Tom (Jason Segel játéka a film kétségkívül legkellemesebb része) elveszíti a nagylábujját, a gatyáját, végül a menyasszonyát. A jegygyűrű lekerül Violet ujjáról. Mindketten a jegyesség vesztesei. De mit mondjon akkor a néző?

Forgalmazza a Universal

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.