Film

Reggeli etetés

Ben Hur

  • - kg -
  • 2016. szeptember 25.

Film

Charlton Heston (az eredeti Ben Hur és Mózes után a legjobb Mózes) szelleme mostanában bizonyára Trump kocsiverseny-győzelméért szorít, és nincs ideje olyan apró-cseprő földi dolgokra, mint az, hogy milyen kocsiversenyek kerülnek a mozikba.

Addig jó, amíg Mr. Heston szelleme mással van elfoglalva, mert könnyen méregbe gurulhatna az új Ben Hur láttán, és akkor jaj nekünk; Mr. Heston haragja már földi tartózkodása idején is látványos volt, elég csak a Tízparancsolatban Mózesként megfigyelni. Minket semmilyen harag nem táplál, mert még ha az új Ben Hur lenne az év filmje is, az sem homályosíthatná el azokat az izgalmakat, melyeket a ’80-as években éltünk át, midőn tízszer kellett szünetet tartani filmszakadás miatt a Duna moziban. Végül maga a mozi vezetője kért bocsánatot, de csak elvergődtünk a kocsiversenyig. A vezetői bocsánatkérés most sem lenne indokolatlan, igaz, a technikával semmi gond, az új Ben Hur viszont úgy fest, mint egy ókori GAP-reklám Jézussal mint barkácsoló háttérszereplővel. A kötelező kocsiverseny és a gályarabok tengeri katasztrófája kellőképpen látványos, a két akció közt azonban mintha a Monty Python-tagok játszadoznának a Coen testvérekkel. Utóbbiak nemrég el is készítették a maguk római birodalmas Hollywood-paródiáját: ez volt az Ave, Cézár, melynek végén a rendezőasszisztens azt tudakolja egy keresztre feszített mellékszereplőtől, hogy mi a státusza: ha jegyzett színész, jár a meleg reggeli, ha statiszta, akkor nem. Az új Ben Hurban sokaknak járt a meleg reggeli, de szinte senki sem szolgált rá a rántottára.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.