Film

Haverok fegyverben

  • - kg -
  • 2016. szeptember 25.

Film

Hogy miért olyan vonzó a fegyverkereskedelem a feltörekvő amerikai fiatalok körében, azt már számos művészeti ág körüljárta. A magas irodalom részéről Jonathan Franzen egy teljes történetszálat szentelt a jelenségnek Szabadság című regényében, és persze Hollywood sem akart nagyon lemaradni, elvégre egyszerre lehet szexinek és bátornak is mutatkozni, már amennyiben az bármiféle bátorságot is feltételez, hogy évekkel az események után középső ujjunkat hadba híva jól bemutatunk egy leszerepelt adminisztrációnak, jelen esetben a Bush–Cheney-féle brancsnak. Lapul egy kis publicisztikai érdekesség is a Haverok fegyverben mélyén, szépen elmagyarázzák nekünk, hogy is volt lehetséges két nyeretlen kétévesnek állami fegyverbeszállítóként a körön kívülről is meggazdagodni Bushék alatt. Nem több ez egy bekezdésnyi újságcikkanyagnál, ehhez jön még egy kis igaztörténet-szag, ami nem is rossz, különösen a Másnaposok rendezőjétől. Kár, hogy a végén (valójában már a közepén) a másnapos beidegződések és a Scorsesetől elirigyelt stílus, illetve annak műkedvelő másolata győzedelmeskedik. Pedig ugyanezzel az emberanyaggal – különösen a teljes testsúlyával mesterien egyensúlyozó Jonah Hill-lel – és kevesebb menőzéssel valami sokkal erősebb is kijöhetett volna a dologból: a figurák és a helyszínek – egy bagdadi és egy albán kiruccanás – mindenesetre meglettek volna hozzá. Így viszont legfeljebb néhány vidám jelenettel és azzal a tanulsággal szolgál a film, hogy ideje felvenni a fegyverkereskedelmet (legalább B szakként) az egyetemi oktatásba.

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.