Film

Sivatagi rock

  • - kg -
  • 2016. október 22.

Film

Nagy fehér ember menni Afganisztán, tenni csoda, sztárt csinálni helyi lányból. Népiesen szólva: lyányból. Erre kellett volna, hogy megnyíljanak a mozinézői bukszák, meg arra, hogy a nagy fehér amerikait Bill Murray alakítja, aki nyilván marha vicces lesz lecsúszott rockmenedzserként, aki Kabulban próbál érvényesülni maradék hajával és madonnás sztorijaival az amerikai hadsereg meghívottjaként. A megcélzott bukszák nem nyíltak meg, amiben talán része lehetett annak is, hogy Murray megfáradt mizantrópkodása még csak-csak elmegy, ha koktéllal a kézben egy amerikai kertvárosban kell seggfejnek lenni, ám ugyanez Afganisztánban kifejezetten bántóan hat. Úgy meg aztán pláne, hogy Billből, a Madonna-, Stevie Nicks- és Danielle Steel-sztorikból (na, melyik a kakukktojás?) kifogyhatatlan rock’n’roll impresszárióból szorult helyzetében, ha vonakodva is, de egyszer csak előtör az ember, ami azonnal együtt jár egy afgán taxis felfogadásával, a törzsi villongásokban eszközölt igazságos fellépéssel és egy sivatagi barlangban felfedezett őstehetség – a törzsfőnök lánya – bejuttatásával az afgán American Idol versenyzői közé.

Barry Levinson rendező kulturális érzékenységét mutatja, hogy az afgán szereplőket nem kifestett arcú brooklyni hipszterrekkel játszatta el, itt azonban meg is áll a jó ízlés és mértéktartás, ami elég szomorú – még Michael Bay is nagyobb önmérsékletet szokott tanúsítani háborús helyzetben. Mi tagadás, a Jó reggelt, Vietnam! rendezőjétől többet vártunk, mint ezt a kínos ódát a kultúrák találkozását elősegítő cowboyról.

A Gamma Home Entertainment filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”