Film

Tallulah

  • Gera Márton
  • 2016. október 22.

Film

Nagy veszekedések és nagy sírások filmje ez: a félig hajléktalan Ellen Page veszekszik a barátjával, majd elrabol egy kisbabát, akinek az anyukája nagyokat bőg emiatt, de bőg a lány barátjának az anyja is, aki láthatólag a klimax lelki tüneteivel küzd, és nagyon szeretné elhívni borozni a hotel spanyol portását, de a dolog persze nem sül el túl jól, portásunk inkább sört és szexet szeretne.

Elsőre nyilván kusza a Netflix immár sokadik saját gyártású filmjének a cselekménye, ám ez csak a látszat, hisz nincs itt szó másról, csak három, különböző korban járó nő összekapcsolódó történetéről. Tönkremenni látszó sorsokat látunk, és jönnek is az ilyenkor szokásos elemek is sorban: a szétesett család, a pia nyomorító hatása, na meg a remény, hogy egyszer talán minden jobb lesz.

Nem mond semmi újat Sian Heder rendező, mégis szerethető filmet kapunk. Egyik percben még belefulladunk a cukiságba, amikor Tallulah (Ellen Page minimalista, csak néhány kifakadással teli játékáért nem lehet nem rajongani) és az elrabolt baba együtt fürdenek, a következő jelenetben meg már elég tisztán látjuk, hogyan kezd rádöbbenni a gyerekétől megfosztott nő a gyilkos hiányra.

Mindehhez kapunk egy tisztességesen megrajzolt párost: Tallulah és a volt barátjának anyja (Allison Janney profi játéka) közötti kapcsolat fokozatos épül, az elutasításból lesz egyfajta elfogadás, majd valami anya-lány viszony. Ennél többet viszont nem érdemes várni, mert az utolsó – földtől elemelkedős – jelenetnél rondán kiakad a giccsmérő.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.