Film

Tallulah

  • Gera Márton
  • 2016. október 22.

Film

Nagy veszekedések és nagy sírások filmje ez: a félig hajléktalan Ellen Page veszekszik a barátjával, majd elrabol egy kisbabát, akinek az anyukája nagyokat bőg emiatt, de bőg a lány barátjának az anyja is, aki láthatólag a klimax lelki tüneteivel küzd, és nagyon szeretné elhívni borozni a hotel spanyol portását, de a dolog persze nem sül el túl jól, portásunk inkább sört és szexet szeretne.

Elsőre nyilván kusza a Netflix immár sokadik saját gyártású filmjének a cselekménye, ám ez csak a látszat, hisz nincs itt szó másról, csak három, különböző korban járó nő összekapcsolódó történetéről. Tönkremenni látszó sorsokat látunk, és jönnek is az ilyenkor szokásos elemek is sorban: a szétesett család, a pia nyomorító hatása, na meg a remény, hogy egyszer talán minden jobb lesz.

Nem mond semmi újat Sian Heder rendező, mégis szerethető filmet kapunk. Egyik percben még belefulladunk a cukiságba, amikor Tallulah (Ellen Page minimalista, csak néhány kifakadással teli játékáért nem lehet nem rajongani) és az elrabolt baba együtt fürdenek, a következő jelenetben meg már elég tisztán látjuk, hogyan kezd rádöbbenni a gyerekétől megfosztott nő a gyilkos hiányra.

Mindehhez kapunk egy tisztességesen megrajzolt párost: Tallulah és a volt barátjának anyja (Allison Janney profi játéka) közötti kapcsolat fokozatos épül, az elutasításból lesz egyfajta elfogadás, majd valami anya-lány viszony. Ennél többet viszont nem érdemes várni, mert az utolsó – földtől elemelkedős – jelenetnél rondán kiakad a giccsmérő.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.