DVD

Stone

  • - köves -
  • 2012. május 26.

Film

Robert De Niróban gazdag tavaszunk van. Legutóbb egy hajléktalanszállón láttuk (Mocsokváros utcáin), most meg az amerikai Biblia-övezet mélyén, hívőkkel sűrűn lakott területen feszülnek nyakán a method actingen edződött erek.

Jack Mabry már fiatal családapaként sem volt egy megnyerő természet, ha feltápászkodott a tévé elől, annak hitvese és gyermeke látta kárát. Most, hogy Mabryék örömtelen életét így kiismertük, ugrunk is egyet az időben, nem többet harminc-plusz évnél: Jack szorgos börtönhivatalnokként épp nyugdíjba készül. Ezt egy olyan ember arckifejezésével teszi, aki az elmúlt évtizedekben sokszor nem kelt fel a tévé elől, s ez mindenkinek jobb is volt így. De Nirót azért dicsérni, mert jól hozza egy egész élet savanyodottságát, olyan, mint egy svájci bicskáról áradozni, mert prímán lehet szelni vele, az utóbbi évek álmatag szerepformálásai után azonban érdemes talán megjegyezni. Sok újat Edward Nortonról sem lehet elmondani; úgy senki sem tud kétértelműen hunyorogni, mint a színész, amikor arra játszik, hogy higgyük is, meg ne is figurája szándékait. Norton a rab, De Niro a közte és a szabadulás közt elhelyezkedő adminisztráció: ülnek szemtől szemben, és órát tartanak színészetből. Milla Jovovich fedetlen kebleit és jelentős csáberejét adja a történethez, a rosszéletű asszony szemináriumon sztárelőadó lehetne belőle is. Három színész jó formában: nagy erőkkel működtetnek egy thrillernek okoskodó, okosnak túlságosan is thriller történetet, mely végül nem vezet sehová. Talán ebben látták az alkotók az életszerűség netovábbját.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

Eli Sarabi kiszabadult izraeli túsz: Az antiszemitizmus most még erősebb, mint az elmúlt évtizedek alatt bármikor

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.