Film

Csatahajó

  • - kg -
  • 2012. május 26.

Film

A csirkés burrito filmtörténeti jelentőségéről viszonylag kevés szakmunka született mindeddig - épp itt az ideje, hogy valaki e nézőpontból is szemügyre vegye a hetedik művészetet.

Kiindulási pontnak itt van rögtön a Csatahajó, melyben a csirkés burrito olyan dramaturgiai fontosságú szerephez jut, mint csirkés burrito előtte még soha. Mert ha a film bárgyú, de kigyúrt hőse nem egy csirkés burrito eltulajdonításában látná vágyai netovábbja (a minden amerikai bárpultnál fellelhető szupermodellek egy szőke példánya) meghódításának egyetlen lehetséges módját, akkor talán a haditengerészethez sem kéne beállnia, és akkor talán az űrlényeknek sem kell inváziót indítaniuk a Föld ellen, mert méltó ellenfél nélkül az olyan snassz. Persze mi ez, ha nem nettó politikusi okoskodás, mely rögtön a csirkés burritót tenné meg az invázió fő okának. Igaz, ami igaz, rendesen eltértünk a tárgytól, amely nem is annyira a burrito, hanem az egyszerű lelki berendezkedésű tengerész, akiben túlteng ugyan a tacóság, de még így is páros lábbal rúgja seggbe a vendégségben viselkedni képtelen idegeneket. Csak remélni lehet, hogy a Földön kívül nincs intelligens élet (igaz, a Földön sincs épp túlkínálat), mert ha van, és eljut hozzájuk a Csatahajó, akárhány kezük is van, azzal most mind lemondóan legyintenek - na, ezekkel se kell sürgetni a kapcsolatot. Egyébiránt inváziós filmben álltunk már sokkal rosszabbul is: egy Csatahajó kábé másfél Transformerst ér és legalább két Csata: Los Angelest. Viszont nem ad ki többet 0,75-nyi Independence Daynél.

Forgalmazza a UIP - Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.