Film

Szerelem a végzetem

  • - kg -
  • 2014. október 11.

Film

Nem biztos, hogy ez a csókszor-csókos címadás hasznára válik a filmnek, pedig korrekt darab, a maga jellegtelenségében fedi a műalkotást. De vannak mentő körülmények. Az egyiket úgy hívják, Michael Douglas, aki kábé ugyanannyi idős, mint Sylvester Stallone, mégsem A fel­áldozhatókban lődöz mint inkontinens kommandós, hanem klottgatyában, kigyúrt visszerekkel adja a mogorva senior citizent. Mivel Diane Keaton lakik a szomszédjában, aki az Annie Hall óta ugyanabban a kékharisnyás nadrágkreációban játszik és jótékonykodik, törvényszerű, hogy Douglasből ő – a fátyolos tekintetű bárénekes – hozza elő az érző férfilelket. Pont ugyanazt, amit Jack Nicholsonból is előhozott egy hasonló romkomban, igaz, a Minden végzet nehézben (ja, hogy innen a cím!) még meztelenkedés is volt, amire ezúttal nem vetemednek a főszereplők. Keaton nem sokat ad hozzá az egészhez, jelen van, mint egy régi, szépen öregedő szobanövény, holnapra sem ő, sem mi nem emlékszünk már erre az egészre. Douglas valamivel fajsúlyosabb a mindent belengő súlytalanságban, vagy csak erőteljesebben csattogtatja a protézisét, és olykor megcsillantja azt a nívós ellenszenvességét, ami fénykorában oly maradandóvá tette az általa játszott alfahímeket. Douglas ugyanazon a verandán üldögél, mint Clint Eastwood a Gran Torinóban, és ugyanúgy gyerekfelvigyázás a feladata, de – mert önmérséklet is van a világon – az egyetlen akció, amiben részt vesz, nem a környék kiirtása, csupán Keaton ágyba cipelése. Igaz, ez sem megy egyszerűen, mert a térde, mint megjegyzi, már nem a régi.

A Vertigo Média filmje

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.