Film

Szupercella

  • - kg -
  • 2013. november 5.

Film

Amikor DeNiro és Pacino egy teljes filmet átripacskodott egymással (A törvény gyilkosa), az szomorú látvány volt. Amikor Stallone és Schwarzenegger teszi ugyanezt, az merő móka és kacagás.

A közkívánatra összehozott hajdani riválisok sorában Sly és Arnold kettőse színészileg is felveszi a versenyt a kései Paniro-párossal - míg utóbbiak a magasból süllyedtek le az előre megfontolt szándékkal elkövetett grimaszolás szintjére, addig előbbiek a színészi fejlődés útján küzdötték fel magukat idáig, olyan nyolcvanas évekbeli versenyzőket pipálva le, mint Dolph Lundgren, Jean-Claude Van Damme vagy Veszprémi Linda.

false

Kell egy kis idő, míg a több mint 130 éves duó bemelegszik, és felveszi a ritmust, de valahol a film felénél ez is megtörténik, és innentől - micsoda arcul csapása ez minden józan számításnak - a Szupercella, ez a kiszámíthatónál is kiszámíthatóbb nyugdíjas akciófilm a maga kissé elmeszesedett módján kifejezetten szórakoztató. Stallone régi kedves műfajához tér meg, hiszen ez már a sokadik börtönfilmje: A bosszú börtönében és a Tango és Cash egy része is a rács mögött játszódott, s Sly ennek megfelelően érzi is a műfajt. Amikor nem emberi érzéseket kell kifejeznie, csak ütni és ütve lenni, akkor nyolcvanas évekbeli fénykorát idézi, Schwarzenegger pedig oly légies könnyedséggel kapja kézbe egy katonai helikopter teljes fegyverzetét, mint hattyút táncoló balettművész a partnerét. Ha van valami enyhén bosszantó az egészben, az csak a szokásos: forgatókönyvíró használata esetén ennél jobb cirkusz is kijöhetett volna az egészből.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.