Film

Szupercella

  • - kg -
  • 2013. november 5.

Film

Amikor DeNiro és Pacino egy teljes filmet átripacskodott egymással (A törvény gyilkosa), az szomorú látvány volt. Amikor Stallone és Schwarzenegger teszi ugyanezt, az merő móka és kacagás.

A közkívánatra összehozott hajdani riválisok sorában Sly és Arnold kettőse színészileg is felveszi a versenyt a kései Paniro-párossal - míg utóbbiak a magasból süllyedtek le az előre megfontolt szándékkal elkövetett grimaszolás szintjére, addig előbbiek a színészi fejlődés útján küzdötték fel magukat idáig, olyan nyolcvanas évekbeli versenyzőket pipálva le, mint Dolph Lundgren, Jean-Claude Van Damme vagy Veszprémi Linda.

false

Kell egy kis idő, míg a több mint 130 éves duó bemelegszik, és felveszi a ritmust, de valahol a film felénél ez is megtörténik, és innentől - micsoda arcul csapása ez minden józan számításnak - a Szupercella, ez a kiszámíthatónál is kiszámíthatóbb nyugdíjas akciófilm a maga kissé elmeszesedett módján kifejezetten szórakoztató. Stallone régi kedves műfajához tér meg, hiszen ez már a sokadik börtönfilmje: A bosszú börtönében és a Tango és Cash egy része is a rács mögött játszódott, s Sly ennek megfelelően érzi is a műfajt. Amikor nem emberi érzéseket kell kifejeznie, csak ütni és ütve lenni, akkor nyolcvanas évekbeli fénykorát idézi, Schwarzenegger pedig oly légies könnyedséggel kapja kézbe egy katonai helikopter teljes fegyverzetét, mint hattyút táncoló balettművész a partnerét. Ha van valami enyhén bosszantó az egészben, az csak a szokásos: forgatókönyvíró használata esetén ennél jobb cirkusz is kijöhetett volna az egészből.

Forgalmazza a ProVideo

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.