Film

Távol a világ zajától

  • - kg -
  • 2015. július 25.

Film

Carey Mulligant az isten is arra teremtette, hogy angolosan elvegyék a szüzességét a filmvásznon. Az Egy lányról című felnőtté válási drámában a hatvanas évek díszletei között esett meg a dolog egy léha férfiú karjaiban; ugyanerre Thomas Hardy klasszikusának legújabb filmváltozatában a 19. század vége felé, rusztikus környezetben kerül sor, de a színésznőt körülölelő karok ugyanúgy egy léha, érdemtelen férfiúban végződnek. Szereposztási tutizmus ez a javából, egyike azoknak a gyorsan szaporodó tüneteknek, melyek arra engednek következtetni, hogy Thomas Vinterberg dán rendezőnek az égvilágon semmi sem jutott eszébe Thomas Hardy sokszor feldolgozott klasszikusáról. Ha csak az nem, hogy ha Ang Lee-nek sikerült filmre vinnie az Értelem és érzelmet, és milyen hangulatos kis film született a kísérletből, neki miért ne sikerülne egy helyre Jane Austen-filmet csinálnia. Sikerült is, ami annál nagyobb érdem, mivel a Távol a világ zajátólt nem J. Austen, hanem T. Hardy írta. Apróság, legyintett Vinterberg, és azonnal Michael Sheenre osztotta a tépelődő angol nemes szerepét, amire 15 éve még Alan Rickmant hívták volna. De az is lehet, hogy Vinterberg a valaha élt legbátrabb Hardy-adaptátor, mert aki az angol vidéki életet és a benne élő érdekes népeket úgy ábrázolja, mint Peter Jackson Hobbitfalvát, az – ha tényleg így gondolta – mégsem egy gondolatszegény kókler. Hardy austenesítése egy tolkieni falunapon skandináv realista rendezővel plusz belga (Matthias Schoenaerts) Oak úrral – mi ez, ha nem a műfaji bevándorlás magasiskolája!

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.