Film

Távol a világ zajától

  • - kg -
  • 2015. július 25.

Film

Carey Mulligant az isten is arra teremtette, hogy angolosan elvegyék a szüzességét a filmvásznon. Az Egy lányról című felnőtté válási drámában a hatvanas évek díszletei között esett meg a dolog egy léha férfiú karjaiban; ugyanerre Thomas Hardy klasszikusának legújabb filmváltozatában a 19. század vége felé, rusztikus környezetben kerül sor, de a színésznőt körülölelő karok ugyanúgy egy léha, érdemtelen férfiúban végződnek. Szereposztási tutizmus ez a javából, egyike azoknak a gyorsan szaporodó tüneteknek, melyek arra engednek következtetni, hogy Thomas Vinterberg dán rendezőnek az égvilágon semmi sem jutott eszébe Thomas Hardy sokszor feldolgozott klasszikusáról. Ha csak az nem, hogy ha Ang Lee-nek sikerült filmre vinnie az Értelem és érzelmet, és milyen hangulatos kis film született a kísérletből, neki miért ne sikerülne egy helyre Jane Austen-filmet csinálnia. Sikerült is, ami annál nagyobb érdem, mivel a Távol a világ zajátólt nem J. Austen, hanem T. Hardy írta. Apróság, legyintett Vinterberg, és azonnal Michael Sheenre osztotta a tépelődő angol nemes szerepét, amire 15 éve még Alan Rickmant hívták volna. De az is lehet, hogy Vinterberg a valaha élt legbátrabb Hardy-adaptátor, mert aki az angol vidéki életet és a benne élő érdekes népeket úgy ábrázolja, mint Peter Jackson Hobbitfalvát, az – ha tényleg így gondolta – mégsem egy gondolatszegény kókler. Hardy austenesítése egy tolkieni falunapon skandináv realista rendezővel plusz belga (Matthias Schoenaerts) Oak úrral – mi ez, ha nem a műfaji bevándorlás magasiskolája!

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.