Tévésorozat

Terápia 2. évad

Film

Kis túlzás­sal „csak” ülnek és beszélnek. Mégis érdekesek azok az idegen életek, amik estéről estére találkoznak. Merthogy muszáj találkozniuk, nemcsak fizikailag a térben, hanem azokban a másik dimenziókban is.

Ezért a Terápia akarva-akaratlanul is a zsótéri ülős korszakot juttathatja eszünkbe; pont olyan szuggesztívnek kell lennie az esténkénti egy-egy szereplőnek (Máté Gábornak, Péterfy Bori­nak, Surányi Áronnak, Szamosi Zsófiának, Nagy Zsoltnak, Kurta Nikének) meg persze a szövegnek, történetnek, hogy ne csak ne aludjunk el őket hallgatván, de egyenesen a saját terápiánkat kezdjük el dermedten ülni velük.

A professzionális keretek között megvalósuló – egyre mozgalmasabb – lelkizés Mácsai Pállal még mindig eredeti, és valami új színt is kap a második évadban. Mert ugyan Mácsai figurája a kezdetektől nagyon emberi, most viszont még bajban is van, kiszolgáltatottabb, mint eddig bármikor, és míg a pénteki ülés, amelynek főszereplője Csákányi Eszternél ő maga, eddig csak kötelező körnek tűnt, ezúttal valódi szükséglet.

A pszichológus kanapéján meg-megpihenő szereplők újra – a második évadban is – sokfélék, s nagyon igyekeznek klisékerülők is lenni, az Enyedi Ildikó, Gigor Attila és Nagypál Orsolya rendezte epizódok ezúttal is katarzistól katarzisig kalauzolnak, de van bennük némi késleltetés, direkt rezignáltság, amit jó ideig nem oldanak fel. Na és megmarad a kérdés, hogy kicsoda valójában az a szereplő, aki csak hallgat? Szombaton a pszichológusok nem dolgoznak? Ha az őrzőket is őrzik, ki őrzi a titokzatos Csákányit?

Az HBO műsora

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.