Tévésorozat

Terápia 2. évad

Film

Kis túlzás­sal „csak” ülnek és beszélnek. Mégis érdekesek azok az idegen életek, amik estéről estére találkoznak. Merthogy muszáj találkozniuk, nemcsak fizikailag a térben, hanem azokban a másik dimenziókban is.

Ezért a Terápia akarva-akaratlanul is a zsótéri ülős korszakot juttathatja eszünkbe; pont olyan szuggesztívnek kell lennie az esténkénti egy-egy szereplőnek (Máté Gábornak, Péterfy Bori­nak, Surányi Áronnak, Szamosi Zsófiának, Nagy Zsoltnak, Kurta Nikének) meg persze a szövegnek, történetnek, hogy ne csak ne aludjunk el őket hallgatván, de egyenesen a saját terápiánkat kezdjük el dermedten ülni velük.

A professzionális keretek között megvalósuló – egyre mozgalmasabb – lelkizés Mácsai Pállal még mindig eredeti, és valami új színt is kap a második évadban. Mert ugyan Mácsai figurája a kezdetektől nagyon emberi, most viszont még bajban is van, kiszolgáltatottabb, mint eddig bármikor, és míg a pénteki ülés, amelynek főszereplője Csákányi Eszternél ő maga, eddig csak kötelező körnek tűnt, ezúttal valódi szükséglet.

A pszichológus kanapéján meg-megpihenő szereplők újra – a második évadban is – sokfélék, s nagyon igyekeznek klisékerülők is lenni, az Enyedi Ildikó, Gigor Attila és Nagypál Orsolya rendezte epizódok ezúttal is katarzistól katarzisig kalauzolnak, de van bennük némi késleltetés, direkt rezignáltság, amit jó ideig nem oldanak fel. Na és megmarad a kérdés, hogy kicsoda valójában az a szereplő, aki csak hallgat? Szombaton a pszichológusok nem dolgoznak? Ha az őrzőket is őrzik, ki őrzi a titokzatos Csákányit?

Az HBO műsora

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.