étel, hordó

Hooters

  • ételhordó
  • 2013. január 19.

Gasztro

Noha a csaplárosné figurája évszázados népszerűségnek örvend, a hazai vendéglátóhelyek (elsősorban kocsmák) férfiközönségének gondolkodásmódját jelenleg is a "Miért jobb a sör a nőnél?" típusú manifesztumok határozzák meg.

Ennél is szomorúbb, hogy a nők többsége evidensnek tartja az efféle nyomorult viccelődést. Mit is várhatunk egy olyan országban, ahol a legtrendibb népszórakozás a "Kurvák és kamionosok parti", és általában hölgyek vannak többségben, bár profit lámpással sem találnánk? Hát azt, hogy mindig van lejjebb. Az első Hooters 1983-ban nyílt meg Floridában, s mivel burgerekkel és sörökkel már telített volt a piac, a hangsúly a csinos felszolgálólányokon volt. Jelenleg huszonnyolc országban 430 Hooters működik, ami jelzi, hogy a világ más tájékán sem kell a szomszédba menni egy kis taplóságért, ám az a téboly kifejezetten magyar specialitásnak tűnik, ami az első hazai létesítmény nyitását megelőzte. Sokszoros túljelentkezés, médiahiszti, sztárparádés nyitóbuli (amennyire sztárparádésnak lehet nevezni bármit idehaza), mindez Budapest szívében, a Liszt Ferenc téren. Mintha luxusétterem nyílt volna, nem olyan amcsi étkezde, amit jobb helyeken legfeljebb meggyötört fuvarosok és vihogó kamaszfiúk keresnek fel.


Különben, ha erotikára számítunk súlyos húsok helyett, bizonyos a csalódás. Neonfényes hodály, sportközvetítéses plazmatévék szerte a falon, leginkább egy nyugat-európai buszpályaudvar várótermére emlékeztet az egész, bár az kétségtelen, hogy a forrónadrágos, push-up kiszolgálás - noha nem tűnik a legőszintébbnek - kedvesebb a megszokottnál, fásultságnak (egyelőre?) semmi nyoma. Az ételválaszték szinte alig különbözik az önkiszolgálós rokonétól, ellenben jóval többe kerül. A specialitásként emlegetett fried picklesnek (700 Ft), mely különleges, pácolt bundába csomagolt zöldséget - uborkát? cukkinit? - rejt, csak az olajtartalma emlékezetes olyannyira, hogy a Dallast juttatja eszünkbe, a garnélás falatok (Buffalo shrimp - 1700 Ft) viszont jól csúsznak, bár kissé drágák. De a sült krumpli is az (curly fries - 800 Ft), csak a nevéhez méltón attól különleges, hogy tekeredik, mint a rackajuh szarva. Persze, ha kihűl, ugyanolyan vacak, mint bármelyik hasáb, ezzel együtt melegen sem ajánljuk.

Kétféle hamburgert próbálunk ki (ezekhez alapból jár a "göndör krumpli"): a Blue Cheese-t (1800 Ft) és a Nacho ordinaryt (2540 Ft), az elsőn márványsajt, a másikon vadító mexikói fűszerek, a kéksajtosban kissé rágós a hús, a nachós viszont tényleg klasszis burger. A zsemle itt is, ott is pocsék.

Végezetül mindkét tortát (990 Ft) megvizsgáljuk. A csokitorta pokolian édes, ráadásul oly nehéz, mint Schwarzenegger súlyzója 1972-ben, a sajttorta jóval könnyedebb, viszont teljesen érdektelen. Ha élményekkel nem is, kalóriákkal jócskán megrakva támolygunk ki az Andrássy útra.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.