étel, kihordó

Madhouse

  • ételhordó
  • 2020. december 2.

Gasztro

Október közepén az év nagy dobására készültek az Anker köz 1–3. alatti csarnokban, ahol valaha a nagyon menőnek számító Anker Klub működött, tavaly pedig a skót BrewDog sörfőzde.

A sör maradt, de a közismert brand helyett októberben egy hazai főzde, a Mad Scientist vette birtokába és formálta meg a belvárosi léptékkel hatalmasnak mondható helyiséget. Szinte biztos, hogy a Madhouse elnevezést különlegességi söreikre értették és nem a puritán berendezésre, de szerencsére az ún. dilis elemeknek sincs nyoma. Annál nagyobb szerephez jutnak az ételek. A honlapon ezt olvassuk: „A Mad Scientist multifunkcionális gasztrotere a belvárosban, 25 sörcsappal és minőségi bisztrókonyhával”.

Csakhogy a biztató kezdést durván felülírta a 2020-as őrültek háza, így most a Madhouse-nak is csak a futáros túlélési gyakorlat maradt, meg a remény, hogy hamarabb lesz vége a járványnak, mint a kiszállítós tengődésnek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.