141 milliárdért építheti Szíjj László az M49-es második szakaszát

  • narancs.hu
  • 2024. július 11.

Gazdaság

17,6 kilométerről van szó egy üzemmérnökséggel, ő adta a legalacsonyabb ajánlatot. 

Tavaly írt ki közbeszerzési eljárást a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (országhatár) közötti szakaszára. A tender eredményét most tették közzé az uniós közbeszerzési értesítőben, és ahogy az út első szakaszát, úgy a másodikat is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége, a Duna Aszfalt építheti – írja az Átlátszó

Az eljárás dokumentumai szerint a nyertes cég feladata lesz egybefüggően 17,6 km hosszú 2×2 forgalmi sávos autóút építése 3 db különszintű és 4 db körforgalmi alcsomóponttal, 11 db műtárggyal, kétoldali tengelysúlymérőhellyel és közúti határátkelőhellyel, valamint a szükséges közműépítéssel együtt, illetve a kapcsolódó kocsordi üzemmérnökség kivitelezése is. A munkálatok időtartama 34 hónap, a szerződés nem hosszabbítható meg.

A kiíró Építési és Közlekedési Minisztérium számos feltételt meghatározott, így többek között nem jelentkezhetett a felhívásra olyan cég, amelynek a három utolsó üzleti évben nem volt közútépítésből legalább nettó 60 milliárd forintos árbevétele.

Végül 3 ajánlat érkezett: az eredetileg becsült 118 milliárdhoz képest az EuroAszfalt Kft. és a SWIETELSKY Magyarország együtt nettó 159,5, a Colas Út Építőipari Zrt. nettó 147, míg a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nettó 141,9 milliárd forintért vállalta volna a munkát. A győztes a legalacsonyabb árajánlattal a Duna Aszfalt lett. A cég alvállalkozóként bevonja a RODEN Mérnöki Iroda Kft.-t és a Duna Aszfalt Építő Zrt.-t is.

A kormányközeli vállalkozó Szíjj László cégeiről számos alkalommal írtunk már, hiszen az elmúlt években egymás után nyerték a nagy összegű állami megbízásokat. Legutóbb arról számoltunk be, hogy a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. építheti meg nettó 294 milliárd forintért a mohácsi Duna-hidat, de ők végezhették el egy másik Duna-híd, a Paks és Kalocsa között épült szerkezet munkálatait is. Azt a beruházást nettó 91,9 milliárd forintért vállalták 2020-ban.

A Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. éves forgalma tavaly 214,5 milliárd forint volt, az adózott eredménye pedig közel 21 milliárd. Ez a cég végzi az M49-es gyorsforgalmi út építésének 28,15 kilométeres első ütemét is

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar rulett

Szociológusok és politológusok rendszeresen elmondják, hogy a magyarok és különösen a Fidesz-szavazók számára az egyik legfontosabb érték a biztonság. Azt is mindig hozzáteszik, hogy Orbán Viktor különlegesen jól érti a „magyar néplelket”, így eredményesen tud játszani az egzisztenciális fenyegetettség és a biztonság utáni vágy érzékeny húrjain.

Állandósult ideiglenesség

Újabb két évig kell négyszáz embernek olyan házakban élnie, amelyeket évtizedekkel ezelőtt bontásra ítéltek. A VIII. kerületi önkormányzat helyett immár az állam felel azért, hogy a lakók 2027 közepére kiköltözhessenek. Van, aki dühös, van, aki elkeseredett, és van, aki már nem érhette meg a történet végét.

Nincs neked annyid!

Az átláthatósággal indokolja a kormány, valójában az eddiginél is kevesebb transzparenciát hoz majd az a törvénymódosítás, amelynek értelmében bármennyi pénzt felhasználva kampányolhatnak az egyéni jelöltek.