190 milliárdos veszteséget ért el az MVM Csoport

  • narancs.hu
  • 2024. május 2.

Gazdaság

Az anyavállalat azért már jobban áll.

Az MVM Csoport 2023-ban 190 milliárdos veszteséget ért el a vállalat honlapján közzétett éves jelentésben található eredménykimutatás szerint – vette észre a Népszava. Az előző éves eredmény még 79 milliárdos nyereség volt, igaz, már az is több, mint 200 milliárdos visszaesés volt 2021-hez képest.  A cég adózott eredménye viszont rekordszintre, 369 milliárd forintra nőtt.

Az MVM Zrt. anyavállalat számai már szebben alakultak: az adózott eredmény 213 milliárd, a teljes, átfogó jövedelem pedig 212 milliárd forint lett.

A cégcsoport eredményeibe közrejátszott a tavaly az államnak rendkívüli módon kifizetett 309 milliárd forintos osztalékelőleg is. Megduplázódott az MVM Csoport által kapott állami támogatás is: míg 2022-ben még csak 516 milliárd forint volt, 2023-ban már 1002 milliárdot kaptak a központi költségvetésből „rezsivédelmi támogatásként”.

Jelentősen csökkentek az MVM árbevételei viszont: a gázért 2,5 ezermilliárd forintot kaptak az egy évvel korábbi 5 ezermilliárddal szemben, az áramból származó bevétel 1,9 ezermilliárdról 1,7 ezermilliárdra csökkent.

FRISSÍTÉS

Cikkünk megjelenése után az MVM Zrt. az alábbi közlemény publikálását kérte.

"Az MVM Csoport 2023-ban nyereséges volt, az évet 369 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta.

Az MVM Csoport 2021 óta köteles a nemzetközi számviteli sztenderdeknek (IFRS) megfelelően elkészíteni a konszolidált pénzügyi kimutatásait. A hatályos IFRS előírások alapján az időszaki eredmény mellett be kell mutatni az ún. egyéb átfogó jövedelemre vonatkozó kimutatást is. Az egyéb átfogó jövedelem nem eredménykategória, így abból következtetést levonni arra vonatkozóan, hogy egy társaság nyereséges vagy veszteséges-e, nem helytálló.

Az egyéb átfogó jövedelem olyan nem realizált, főként átértékelésből származó hatásokat foglal magában, amelyek a cégcsoport saját tőkéjére ugyan hatással vannak, de a tárgyidőszaki eredményére nem.

Az éves egyéb átfogó jövedelem tehát nem az MVM Csoport valós eredményét mutatja, használata annak megítélésére, hogy az MVM Csoport nyereség vagy veszteséges volt-e, félrevezető, pénzügyi szempontból helytelen."

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.