5,74 milliárdot fizetett az MTVA, hogy Orbánnak ne kelljen az RTL-re kapcsolnia
UEFA_Champions_League_Final_Cardiff_2017.jpg

5,74 milliárdot fizetett az MTVA, hogy Orbánnak ne kelljen az RTL-re kapcsolnia

  • narancs.hu
  • 2018. január 2.

Gazdaság

Évente 1,9 milliárd közpénz megy a BL és a Szuperkupa meccseire.

2021-ig biztosan a köztévé sportcsatornáján, az M4-en lesznek az Bajnokok Ligája és az UEFA Szuperkupa meccsei. Az MTVA és az UEFA szerződése értelmében minden meccsnapon az M4 választhat elsőként mérkőzést, azaz a legjobb meccsek ott lesznek majd. A következő három szezon meccseiért összesen 18 millió eurót fizetett a közmédia, írja az MTVA szerződései alapján az mfor. Ez összesen 5,74 milliárd forint, azaz évente 1,9 milliárdot fizet az MTVA a meccsekért. Az elmúlt 3 évben is az MTVA közvetítette a Bajnokok Ligáját, akkor azonban „mindössze” 4,3 milliárdot fizettek az UEFA-nak, ami 3 év alatt 33 százalékos drágulást jelent.

A lap emlékeztet, hogy az MTVA 2,5 milliárdot fizetett a következő foci-Eb és -vb, a Nemzetek Ligája 2018/19 és 2020/21-es meccseinek jogaiért. Tízmilliók mentek el a hazai csapatok – meglehetősen kevés – nemzetközi kupaszereplései közvetítési jogaiért is. A Fradi két meccsért 36,7 milliót kapott, az EL-ben egy kört megélő Vasas 28,7 milliót, a BL-ből azonnal kieső Honvéd 30,3 milliót, az EL-be bejutó, de onnan azonnal ki is eső Videoton pedig 47,85 milliót kapott a közvetítésekért.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.