A Tesla németországi eladásai 76 százalékkal zuhantak februárban, mindössze 1429 járművet értékesítettek. Ez még a gyászos januári, 60 százalékos visszaesnél is rosszabb eredmény, miközben az országban az elektromos autók piaca majdnem harmadával nőtt egy év alatt, megközelítve a 36 ezer darabot.
Nemcsak a német vásárlók orroltak meg Elon Muskra, hiszen Hollandiában 24, Svédországban 42, Norvégiában és Dániában 48, Franciaországban 45, Olaszországban 55, Spanyolországban 10, Portugáliában pedig 53 százalékkal csökkentek a Tesla eladásai, de Ausztráliában is 66, Kínában pedig 49 százalékos csökkenést mértek. Csak a brit piac mutat növekedést, 21 százalékost, de ez is elmarad a szektor 42 százalékos bővülésétől.
Szakértők szerint a visszaeséshez hozzájárulhatott Elon Musk szélsőjobboldali pártokat támogató politikai szerepvállalása is, különösen Németországban, ahol az AfD párttal való szimpátiája negatív hatással lehetett a márka megítélésére, írja Portfolio, persze ez nem magyarázza a kínai piac csökkenését.