Demeter Márta: Tudatosan létrehozott pénzmosási konstrukció a magyar letelepedési kötvény

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 18.

Gazdaság

S az állam nem is akarja tudni, hogy bűnözőktől dől-e a lé.

Demeter Márta még augusztusban írásban intézett kérdést Varga Mihályhoz a következő címmel: „Hogyan ellenőrzik a pénzmosási szabályok betartását a letelepedési kötvényeket forgalmazó offshore cégekhez beérkezett pénzek esetében?”

A képviselő a fentieken kívül azt is szerette volna megtudni, hogy mi a garancia arra, hogy az ügyfelek által az offshore cégekhez befizetett és így később az államhoz a cégek által átutalt pénzek nem szervezett bűnözői körökből vagy bűncselekményekből származnak.

Varga Mihály helyett Tállai András államtitkár reagált, akinek válaszából azonban pont semmi nem derült ki. Demeter Márta az mno.hu-nak azt nyilatkozta, hogy „Tállai András semmire nem válaszolt a pénzmosás elleni rendelkezések érvényesítésével kapcsolatban. Egyértelmű, hogy a magyar állam nem tudja és nem is akarja ellenőrizni, honnan származnak a befektetői pénzek a letelepedési kötvények megvásárlásakor” – s ez újabb bizonyíték arra, hogy tudatosan létrehozott pénzmosási konstrukcióról van szó. „Ráadásul a pénzek visszafizetése is az ellenőrizhetetlen haveri offshore cégeken keresztül történik majd, amelyek jó eséllyel el is tűnhetnek az állam által kamatostul kifizetett pénzzel” – tette hozzá.

Demeter Mártával múlt heti nyomtatott kiadványunk közöl terjedelmes interjút, melyben többek között arra is utal, hogy a letelepedésikötvény-bizniszben a szocialisták is benne vannak.

Demeter Márta: Az MSZP-ben tudják, kik a kollaboránsok, de nem tesznek semmit

Az LMP frakciójához frissen csatlakozott volt MSZP-s politikus szerint létrejöhet az együttműködés a 2010 utáni ellenzéki pártok között, mert az LMP már nem zárkózik el ettől. Az MSZP szerinte a Fidesz hatalomban maradását segíti. Demeter nem mondja ki, de erősen utal rá: a letelepedésikötvény-bizniszben a szocialisták is benne vannak.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.