Magyar gyárban keletkezhetett a BMW-hiba

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 16.

Gazdaság

A Continental egységeiben nem figyeltek a tisztaságra, a kár akár egymilliárd euró is lehet.

A Continental magyarországi üzemében hibázhattak a dolgozók, ami miatt másfél millió autóját hívja vissza a BMW. A gyárban valószínűleg nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.

Fékproblémák miatt mintegy másfél millió autóját hívja vissza a BMW, mert egyes esetekben vészfékezésnél a fékpedált a normálisnál sokkal nehezebb teljesen benyomni, ami akár balesethez is vezethet. A Totalcar arról számolt be a Bloomberg cikke alapján, hogy valószínűleg Magyarországon gyártott alkatrész miatt kell visszahívni az autókat.

A visszahívási dokumentumok szerint a Continental magyarországi üzemében készülhettek a hibás egységek. A Bloomberg szerint a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről. Több hónapba telhet a hiba kijavítása, ami egymilliárd euró veszteséget is jelenthet.

Nem ez volt az egyetlen probléma a BMW autóival: a múlt hónapban 1,4 millió járművet hívott vissza Kínában a hibás légzsákok miatt, emellett kiderült, hogy az előző generációs Mini Cooper SE modellek akkumulátorai nincsenek megfelelően szigetelve, ezért nedvesség kerülhet az áramforrásokba, aminek következtében az autók bármikor leállhatnak, sőt ki is gyulladhatnak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.

Miért hallgat Erdő Péter?

2025 júliusának egyik forró szerda éjjelén Konrád-Lampedúza Bence betanított kémia­tanár hazafelé ballagott Ráczboldogkőn, a Kistücsök névre hallgató alma materéből. Nem volt ittas egy cseppet sem, de megviselte a nehéz levegő, amikor szembejött vele egy kormányzati óriásplakát.