Olyan mértékben emelkedik az élelmiszer ára, hogy a német Aldi és Lidl már nem ír árat az akciós újságba

  • narancs.hu
  • 2022. április 11.

Gazdaság

Mire elkészül az újság, érvényét vesztené a korábban meghatározott ár.

A Lidl német akciós újságjának legfrissebb, április 19-től érvényes online kiadásában már nincsenek árak. Ennek az az oka, hogy az üzletlánc a kiadvány nyomdába kerülésekor nem tudja megmondani, hogy mennyiért fogja adni például a bio banánt és narancsot, illetve nem tudta előre megjósolni, hogy az adott héten belül milyen árváltoztatásokra kényszerülhet. – írja a G7.

A hasonló akciós újságok átfutási ideje egyébként több hét, és mivel általában az egy hét múlva esedékes árat kell megjelentetni benne, összességében könnyen elképzelhető például, hogy legalább 4-5 héttel előre kell(ene) tudnia az üzletláncnak, hogy pontosan mi mennyibe fog kerülni. Márpedig ez a mai viszonyok között egyre nehezebb.

A cikk szerint Németországban már nemcsak a Lidl, hanem például az Aldi is kénytelen élni ezzel a módszerrel. Különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság. Az árak letakarásánál egyébként azt írják ki, hogy napi ármeghatározás lesz.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk