Pénzbírságot kapott a bíróságtól a vizes vébét szervező cég
KeUpernyoUfotoU_2019-07-28_-_15.29.31.png

Pénzbírságot kapott a bíróságtól a vizes vébét szervező cég

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 21.

Gazdaság

Az állami Bp2017 Kft. a jogerős bírósági ítélet ellenére sem adta ki a Hosszú Katinka klubját működtető céggel kötött szerződéseit.

A Pesti Központi Kerületi Bíróság százezer forint pénzbírságot szabott ki a vizes vb-t szervező, állami tulajdonú Bp2017 Kft.-re, mert az a jogerős bírósági ítélet ellenére továbbra is titkolja, milyen feltételek mellett használhatta az Iron Corporation az állami pénzből működtetett Duna Arénát, írja a 24.hu.

A portál több mint két éve próbálja kideríteni, hogy a Hosszú Katinka klubját, az Iron Aquaticset működtető cég, az Iron Corporation milyen feltételekkel Duna Arénát. Hosszú klubja már megépítése óta fő használója az állami pénzből épített és működtetett uszodának. A 2017 tavaszán indított perben 2018 végén született meg a jogerős ítélet. E szerint a Bp2017-nek ki kell adni, hogy az Iron Corporation Kft.-vel kötött szerződéseiket mekkora összegre és milyen célra költötték, továbbá szponzorációra, reklám- és marketingtevékenységre kivel, milyen összegre szerződtek.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).