Két hónap alatt hatvanezerre nőtt annak a Facebook-csoportnak a látogatottsága, amely a Szlovákiába bevásárolni átjáró magyarok számára oszt meg praktikus információkat. A révkomáromi élelmiszerboltokban hétvégenként nagyon sok a magyar vevő, és jellemzően élelmiszerért mennek – írja a G7.
A lap szerint a Komárommal szemben, a Duna túloldalán lévő szlovákiai város a magyar élelmiszer-bevásárló turizmus egyik célpontja.
Bár akik a határ mellett élnek, mindig is átjártak a túloldalra, ha ott olcsóbban hozzájutottak egy áruhoz, de most Szlovákiába akár száz kilométeres távolságból is megéri elutazni, előfordulnak dunaújvárosi, székesfehérvári vásárlók is Révkomárom üzleteiben.
A Dunántól nyugati részéből a Győrhöz közeli Nagymegyerre járnak át a magyar vásárlók, Kelet-Magyarországról pedig Kassára vagy Rimaszombatra.
Akik útnak indulnak, azt mondják, a szlovákiai akciók kedvéért megéri odamenni, mert nagyobbak a kedvezmények. A cigaretta olykor dobozonként 5-600 forinttal kerül kevesebbe, így amit 12-15 dobozon megtakarítanak, az fedezi egy kétszáz kilométeres oda-vissza út költségét. Ugyanezt lehet tapasztalni sajttal vagy sörrel is.
Az is megfigyelhető, hogy sokan nem autóval mennek, hanem tömegközlekedéssel: országbérlettel Komáromig vonaton, aztán helyi buszjárattal át a szlovákiai oldalra. Az átjárás nem csak anyagilag éri meg, mert ezek az utak félig-meddig kirándulások, a magyarországi kínálathoz képest más áruk köre és a szokatlan ízvilág is vonzerő. Az is kiderült, hogy akik erre adják a fejüket, megtanulják, hogyan kell külföldön használni a bank- és hitelkártyát, figyelik az euró-forint árfolyamot, így a bevásárlóturizmus felér egy pénzügyi alapképzéssel.