Új gyáregységet épít Győrben az Audi 120 milliárdból

  • narancs.hu
  • 2022. június 21.

Gazdaság

Elektromos motorokat fog gyártani itt a vállalat, a kormány 8,5 milliárddal támogatja a beruházást. 

Az Audi mintegy 120 milliárd forintos beruházással elektromos meghajtásért felelős gyáregységet épít Győrben, ötszáz újabb munkahelyet hozva létre – jelentette be kedden Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető az Audi MEB Eco. beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy az új üzemben a Volkswagen konszern legújabb elektromos motorjait fogják gyártani. A termelés 2025-ben kezdődik meg a tervek szerint, amelyhez egy új gyártóterületet alakít ki a vállalat. Mint közölte, a kormány által 8,5 milliárd forinttal támogatott fejlesztés tovább erősíti Magyarország pozícióját az elektromos autóiparban.

Az új, úgynevezett MEB ECO (Modularer E-Antriebs-Baukasten – modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtásokat a Volkswagen Konszern kis méretű elektromos autóiba építik. Az új termék gyártása új kompetenciákat is jelent, hiszen a gyártási mélység növelésével az elektromos hajtáshoz szükséges lemezcsomagot és a forgóegységet (rotor) is a győri munkatársak fogják készíteni, valamint a későbbiekben a teljesítményelektronika gyártása is vállalatnál történik.

Szijjártó Péter beszédében kiemelte, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopát mára egyértelműen az autóipar jelenti, amely az elmúlt tizenkét év alatt rendkívüli fejlődésen ment keresztül. A szektor termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület nem kopott meg a globális és kontinentális kihívások ellenére sem, ugyanis ez a szám az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot. Az ágazat tizenkét évvel ezelőtt 86 ezer magyar embernek adott munkát, míg ma 158 ezernek.

Aláhúzta, hogy a magyarországi autóipar 90 százalékos kiviteli hányaddal dolgozik, hazánk így a világ 20. legnagyobb járműipari exportőre, míg lakosságszám tekintetében csak a 95. helyen áll. Tavaly Magyarország exportálta a negyedik legtöbb benzinmotort és a tizenharmadik legtöbb dízelmotort. Úgy vélekedett, hogy ez a fejlődés jelentős mértékben köszönhető az Audinak is, amely Győrben hozta létre a világ legnagyobb autóipari motorgyárát. Tájékoztatása szerint itt 13 ezer munkavállaló dolgozik, de a kiszolgáló cégekkel együtt mintegy 25 ezer család megélhetését biztosítja a vállalat.

Az Audi tavaly 171 ezer autót gyártott Magyarországon, ami rekordnak számít, és ezeket a világ 122 országában értékesítették. A miniszter rámutatott, hogy az Audi a kormány egyik legfontosabb célkitűzésének végrehajtásában is segít, az autóipar forradalmi átállásában, ugyanis 2018-ban megkezdődött Győrben az elektromos motorok szériagyártása, és az idei év elejére már 300 ezer ilyet állítottak elő.

„Az az ország, amely az elektromos autóiparhoz kapcsolódó beruházásokat meg tudja nyerni, az a jövő gazdasági növekedésének lehetőségét is megnyeri magának”

– fogalmazott. Kitért arra is, hogy nagyjából hatezer német vállalat összesen 300 ezer embernek ad munkát Magyarországon, így ezek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget hazánkban. A kétoldalú kereskedelmi forgalom értéke tavaly elérte a 60 milliárd eurót és ezzel rekordot döntött, az idei év első felében is 8 százalékos bővülést regisztráltak.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.