Ki kellett vonni a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert a padlólemezeik súlyosan elrozsdásodtak - írja az Mfor.hu.
A lap azt írja, az acélból készült kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek, a BKV pedig már 2017 májusában jelezte az orosz gyártónak, hogy az ajtóküszöbnél rozsdafoltok jelentek meg.
Később a tetőfelületen is megjelentek a problémák, az Mfor.hu információi szerint pedig a BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője elismerte, hogy a padlót is elborította a rozsda.
A BKV még tavaly október végén is tagadta, hogy a régi-új kocsik rozsdásodnának, most azonban kiderült, hogy az elsőként érkezett metrókocsiknak gyakorlatilag teljesen elrozsdált a padlózata, ezért a járműveket a javításig inkább nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.
A gyártó Metrowagonmashnak ugyan garanciaidőn belül meg kellene javítania minden hibát, és a forgalomból kivont hibás járművek után pedig napi 23 ezer eurót is kellene fizetnie kártérítésként, a cég eddig a BKV által követelt késedelmi kötbért sem fizette még ki.
A BKV nem válaszolt a lap kérdéseire.