Szétette a rozsda az új orosz metrókocsik padlóját

  • narancs.hu
  • 2020. január 3.

Gazdaság

Az elsőként érkezett metrókocsikat inkább kivonták a forgalomból.

Ki kellett vonni a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert a padlólemezeik súlyosan elrozsdásodtak - írja az Mfor.hu.

A lap azt írja, az acélból készült kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek, a BKV pedig már 2017 májusában jelezte az orosz gyártónak, hogy az ajtóküszöbnél rozsdafoltok jelentek meg.

Később a tetőfelületen is megjelentek a problémák, az Mfor.hu információi szerint pedig a BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője elismerte, hogy a padlót is elborította a rozsda.

A BKV még tavaly október végén is tagadta, hogy a régi-új kocsik rozsdásodnának, most azonban kiderült, hogy az elsőként érkezett metrókocsiknak gyakorlatilag teljesen elrozsdált a padlózata, ezért a járműveket a javításig inkább nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.

A gyártó Metrowagonmashnak ugyan garanciaidőn belül meg kellene javítania minden hibát, és a forgalomból kivont hibás járművek után pedig napi 23 ezer eurót is kellene fizetnie kártérítésként, a cég eddig a BKV által követelt késedelmi kötbért sem fizette még ki.

A BKV nem válaszolt a lap kérdéseire.

Figyelmébe ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.