Szétette a rozsda az új orosz metrókocsik padlóját

  • narancs.hu
  • 2020. január 3.

Gazdaság

Az elsőként érkezett metrókocsikat inkább kivonták a forgalomból.

Ki kellett vonni a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mert a padlólemezeik súlyosan elrozsdásodtak - írja az Mfor.hu.

A lap azt írja, az acélból készült kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek, a BKV pedig már 2017 májusában jelezte az orosz gyártónak, hogy az ajtóküszöbnél rozsdafoltok jelentek meg.

Később a tetőfelületen is megjelentek a problémák, az Mfor.hu információi szerint pedig a BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője elismerte, hogy a padlót is elborította a rozsda.

A BKV még tavaly október végén is tagadta, hogy a régi-új kocsik rozsdásodnának, most azonban kiderült, hogy az elsőként érkezett metrókocsiknak gyakorlatilag teljesen elrozsdált a padlózata, ezért a járműveket a javításig inkább nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.

A gyártó Metrowagonmashnak ugyan garanciaidőn belül meg kellene javítania minden hibát, és a forgalomból kivont hibás járművek után pedig napi 23 ezer eurót is kellene fizetnie kártérítésként, a cég eddig a BKV által követelt késedelmi kötbért sem fizette még ki.

A BKV nem válaszolt a lap kérdéseire.

Figyelmébe ajánljuk

Kihívója akadt Gyurcsány Ferencnek

  • narancs.hu

„Lehet Ferivel menni a Minecraftba építgetni, meg lehet jönni feltámasztani a baloldalt” – fogalmazott a 30 éves Abd El Rahim Ali, aki a párt elnöke lenne. 

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.