Vagyonkezelő alapítványt csinált magának Mészáros Lőrinc

  • narancs.hu
  • 2024. május 8.

Gazdaság

Nem tudjuk, mennyi van benne.

Megszületett Mészáros Lőrinc saját vagyonkezelő alapítványa, az Eternitas Vagyonkezelő Alapítvány – írja az Mfor a bírósági nyilvántartás alapján. Az április 4-én alapított, május 2-án bejegyzett civil szervezetben az egyedüli kurátor maga Mészáros Lőrinc. Címe a Váci utca 38. szám alatt található.

A törvényi előírás szerint a vagyonkezelő alapítvány minimális induló tőkéje 600 millió forint, amit pénzben vagy egyéb vagyoni eszközben kell az alapítvány rendelkezésére bocsátani. A szabályozás szerint a vagyont ezután a vagyonkezelő alapítvány kuratóriuma vagy vagyonellenőre irányítja.

Nem tudjuk, hogy mekkora vagyont és milyen cégeket tett be az alapítványba a felcsúti Zuckerberg.

Mészáros Lőrinc alapítványának célja a nyilvántartásban megfogalmazottak szerint: „Célja az alapító okiratban meghatározott kedvezményezett anyagi jólétének, vagyoni biztonságának a hosszú távú biztosítása, a vagyon egységének megőrzése, a vagyon folyamatos gyarapítása és az erre alapozott megfelelő színvonalú életvitel biztosítása”.

Mészáros persze nem lépett váratlant, Csányi Sándornak és Hernádi Zsoltnak is van ilyen alapítványa.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.