90 millióból kutatja az MTVA, mekkora a befolyása a közvéleményre
pipa.jpg

90 millióból kutatja az MTVA, mekkora a befolyása a közvéleményre

  • 2018. december 27.

Interaktív

A köztévét érdekli, hogy szolgálja-e a közt?

A közszolgálati média monitorozni kezdi, hogy mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat. Az is érdekli a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot (MTVA), hogy műsoraiknak mekkora a befolyása a közvéleményre Magyarországon és a határon túl, de még a zenei ízlésünkre is kíváncsiak. Mindez az  uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírásból tudható, írja az mfor.

false

Nettó 90 millió forintot szánnak a „tartalomszolgáltatást támogató közvélemény-kutatásokra“. A kiírás egy éves szerződésre szól, ami még egy évre meghosszabbítható.

A kutatások céljai:

  • Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
  • A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
  • Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
  • Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
  • A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
  • A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
  • A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
  • A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.