A közszolgálati média monitorozni kezdi, hogy mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat. Az is érdekli a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapot (MTVA), hogy műsoraiknak mekkora a befolyása a közvéleményre Magyarországon és a határon túl, de még a zenei ízlésünkre is kíváncsiak. Mindez az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírásból tudható, írja az mfor.
|
Nettó 90 millió forintot szánnak a „tartalomszolgáltatást támogató közvélemény-kutatásokra“. A kiírás egy éves szerződésre szól, ami még egy évre meghosszabbítható.
A kutatások céljai:
- Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
- A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
- Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
- Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
- A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
- A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
- A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
- A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.