A Magyar Narancs újságírójának munkáját is méltatta a Paul Lendvai-díj kuratóriuma

  • narancs.hu
  • 2019. december 21.

Interaktív

Idén a díjat Rab László kapta történelmi oknyomozó munkájáért, melyben azt tárta föl, milyen szerepet játszott a Turul-emlékművön olvasható személyek némelyike 1944-45 telén a világháborús Budapesten.

Nyolcadik alkalommal adta át Paul Lendvai az általa alapított díjat a Spinoza házban. A legjobbnak ítélt újságírói munka Rab László történelmi oknyomozó riportja, amely azt tárja föl, milyen szerepet játszott a Turul-emlékművön olvasható személyek némelyike 1944-45 telén a világháborús Budapesten. Az írás a Mozgó Világ egyik nyári számában jelent meg Pokorni József kabátja címmel.

A kuratórium kiemelkedően színvonalas munkának ítélte még B.Simon Krisztián, a Magyar Narancs újságírójának cikkét a CitizenGO szélsőjobbos petíciós platformról, Fődi Kitti riportját (Abcug.hu) a szarvasi csicskáztatásról és Gervai András esszéjét Raoul Wallenberg emlékezetéről, amely az Élet és Irodalomban jelent meg.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.