tévéSmaci

Kacsamámor

  • tévésmaci
  • 2019. december 28.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché utcájába költözött egy taxisofőr, az egész utca összecsődült a hír hallatán. Kis utca volt, úgy is hívták, hogy Kisutca, bár a hivatalos neve Klapka György utca volt. A nagy érdeklődés oka kétségkívül az volt, hogy még sohasem lakott taxisofőr az utcában, de semmilyen sofőr sem, két kocsist jegyeztek fel csupán az annalesek, de az egyik a tsz-ben hajtott, a másik meg már eladta a lovait, úgyhogy a taxis tényleg nagy csodának számított, pedig elsőre jelentéktelen figurának tűnt, afféle ürgének. Orkánkabát, aktatáska, faszt visz benne, hacsak nem a zsíros deszkáját. Még a taxiját sem hozhatja haza esténként, jön gyalog, görnyedt vállal, nem is fütyül, bár a táskáját lóbálja. Valaki látta egyszer a vasútállomás előtt várakozni szürke Warszawa 223-as típusú kocsijában, az ajtókon, közvetlenül az ablakok alatt kék-fehér kockák, még a rendszámát is leolvasta a nagyobb hitelesség kedvéért, JB, így kezdődött, a számokra már nem emlékszik senki. Sztupát és Trochét nem rázta meg a különös költözés híre, szinte tudomást sem vettek róla, rezzenetlen arccal élték tovább a porbafingók kalandos, ám kötelezettségekkel terhes életét. Prücsköt heréltek és könyvtárba jártak, két gyermekkönyvtár is volt helyben, ötösével hordták haza a könyveket – mondjuk, a herélésre vonatkozó szakirodalom épp indexen volt, de ők úgyis fejből csinálták. Az ilyesmihez egy taxisofőr aligha tudott mit hozzátenni, s megfelelő korú gyereke sem lévén, teljesen kiesett a pacák Sztupa és Troché látóköréből. Pedig az orkánkabát alatt oroszlánszív dobogott, nyilván – ezt speciel a szerfelett érdeklődő utcalakók sem ellenőrizték. Meglehet, jobb lett volna már az elején elintézni.

Szombaton (30-án) este kilenckor a Cinemax műsorára biggyeszti a Hölgyek feketében című tavalyi ausztrál filmet Julia Ormonddal a főszerepben. Nem állítjuk azt, hogy egy Nyolc és fél lenne, de mégis mindenkit rábeszélnénk – sokat lehet tanulni belőle. 1959-ben járunk egy sydney-i nagyáruház nőidivat-osztályán, ahol az egyedi darabokat árusítják a feketeruhás hölgyek. Közben beszélgetnek mindenféléről, egyebek mellett teli szájjal migránsoznak is, lévén a főnökasszony (Ormond) egy szlovén bevándorló, akinek ráadásul magyar férje van, ’56-os. El is jutunk szépen a művésznő gyakorlatilag csak magyarokból álló nagycsaládjához, s mit kell megtudnunk? Nos, ezek a magyarok szerfelett derék embe­rek, okosak, jószívűek, beszélnek egy rakás nyelven, kiváló ételeket esznek, értékelik Ausztrália külső és belső szépségét, s a többi, s a többi. S mindezt a korábbi migránsozók is boldogan konstatálják.

Vasárnap a Duna tévé valamivel éjfél előtt csap bele Jean-Jacques Annaud 1986-os borzalmába, mely ugyebár A rózsa neve teljes félreértésén alapul. Csakhogy a dolgozatnak mégis van egy elévülhetetlen érdeme, mégpedig az, hogy a maestro előző botlása, a ’81-es Tűz háborúja után viszontláthatjuk benne Ron Perlmant, aki kedvencünk azóta is. Az M5-ön fél tíz után volt egy idei Bohémélet-felvétel, tán az Erkelből, melyet viszont Oláh Gusztáv több mint 80 esztendős díszletei miatt kell megnézni. Hogy át­jön-e a tévén, már az is nagyon izgalmas kérdés, de aki azt nem látta, az nem látott még színházat. Nyolckor az HBO-n 2019-es Tim Burton ment, a Dumbo. Ne tévézzenek, éljenek inkább bohém életet!

 

Figyelmébe ajánljuk

„A harmincas-negyvenesek gyakran megkérdezik maguktól, hogy miért élünk még mindig itt”

Soltész Béla Osztatlan közös című második novelláskötetének szereplői átlagos emberek, akik a 2020-as évek rossz közhangulata ellenére, a polikrízis közepette próbálnak boldogulni. Generációs tapasztalatokról és az élet minden területére beférkőző politikáról is beszélgettünk a szerzővel, aki társadalomtudósként a migráció hatásait kutatja, dél-amerikai kalandjairól pedig útleírásaiban számolt be.

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.