Játszótér: Bábszínház

A róka szomja

Babaróka

Interaktív

A kisgyerekkornak is megvannak a maga egyszerűnek tűnő, mégis bonyolult kérdései. Új társaságban nehéz a beilleszkedés, a nagyobbakkal való játék kiközösítéssel, csúfolódással, elnyomással párosulhat, vagy egyszerűen csak rossz az együttlétek dinamikája.

Már az is fájdalmas lehet, ha anya vagy apa nem akar valamit megvenni a boltban, nem beszélve az olyan traumatikus változásokról, mint egy költözés, a családi súrlódások megélése vagy épp egy kistestvér születése. Ám közben azért sok vidámság, törődés, boldogság és nagy szeretet szövi át a gyerekkort – így van ez Babarókával is.

Kiss Judit Ágnes népszerű könyv­sorozatának köteteiből gyúrtak össze most a Budapest Bábszínház alkotói egy remek kis történetet, az emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapi módon különleges rókacsalád mindennapjairól.

 
Babaróka a Bábszínházban. Fotó: Éltető Anna

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."