tévésmaci

A televízió aranykora, kacsával

  • tévésmaci
  • 2020. április 19.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché értékelte a fejleményeket, az ideiglenes visszavonulást választották, átadván helyüket az ilyenkor jogosan feltörő szolgáltatói hevületnek. Íme.

Pénteken (20-án) 18.25-kor indul A párizsi vonat, érthető okokból nem a csarnok ötödik vágányáról, hanem a Cinemax 2-n. A deresedvén egyre termékenyebb Clint Eastwood ezen műve – a műfaji szabályokat mindvégig szem előtt tartva – tárja elénk azon néhány amerikai katona közismerten színigaz történetét, akik megakadályoztak anno egy terrortámadást a nevezett viszonylaton. Ha ehhez még hozzácsapjuk, hogy a hősök önmagukat adják, könnyen belátható lesz, hogy afféle „filmcsemegéhez” lehet itt szerencsénk. Mindebből természetesen nem következik az, hogy a Film Mánián 19.20-kor kezdődő Párizsból szeretettelt is meg kell nézni, mert az nem ennek a filmnek a folytatása, hanem valami olyasmi holmi, mely John Travolta életművének is az alsó traktusában foglal helyet. Ettől persze még mindkét filmben meghiúsítanak egy-egy terrortámadást.

Szombaton valami szerfelett hasonló kettős élvezetben lehet részünk, hiszen az HBO déli tizenkettő előtt valamivel elkezdi az Alice Csodaországban című opust, miután egész háromnegyed hétig várnunk kell majd arra, hogy a rest Viasat 3 belefogjon az Alice Tükörországban vetítésébe. E filmművek pedig ugyebár közeli rokonok, s olyanok lépnek fel bennük, mint Mia Wasikowska, Anne Ha­thaway, Helena Bonham Carter, Marton Csokas és Johnny Depp.

Hétfőn is maradunk az Ikrek csillagjegyében, hogy a továbbiakról már ne is beszéljünk. Az van ugyanis, hogy az AMC este kilenckor leadja magát a megtestesült kettősséget, nevezetesen Robert Rodríguez Alkonyattól pirkadatig című filmjét, melynek az egyik fele köztudomásúan egy fojtott hangulatú emberrablós thriller, míg a másik egy gátlástalan kocsmabunyó zombikkal. Mindebből derekasan kiveszi a részét színészként a rendező pár számmal nagyobb ikercsillaga, Quentin Tarantino, így teljesen igazságtalan lenne, hogyha az HBO éjjeli fél kettő után nem vetítené le a Jackie Brownt. De levetíti, annál is inkább, mert a mester ezen művét minden héten levetíti valamelyik csatorna. Ha lenne véletlenül e Földön olyan ember, aki nem látta volna, annak itt hozzuk szíves tudomására, hogy ez volt az első olyan darabja a jeles férfi életművének, mely rávilágított makacs időkezelési nehézségeire. Ettől és Robert De Niro teljesen felesleges jelenlététől is függetlenül, ez egy egész jó kis film: csak hát nem az egész jó kis filmjeiért szeretjük Tarantinót.

Keddre két sorozat maradt, nota bene egymás után tálalja őket az HBO – annyiban is hasonlítanak, hogy az egyiknek az első részét, a másiknak pedig befejező részét láthatjuk. Utóbbit csak azért ajánljuk szíves figyelmükbe, mert belül vicces kritika szól róla. Szóval az este tízkor kezdődő Kívülállóban végre elkapják El Cuco frakkját, de kilenckor mi már kigyönyörködtük magunkat két igazi ikercsillagban: Lenùban és Lilában. Igen, önök ismét kitalálták: a Briliáns barátnőm második évadját kezdi újra a csatorna. Lehet, hogy ők egy személy valójában? Egy jobbik vagy rosszabbik én lenne a briliáns Lila? Mardosó kérdés, nemde. És most még azt sem mondhatom, hogy hagyjanak fel a tévézéssel.

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.