Gyomorban oldódó - Drágám, add az életed!

Interaktív

Ha néha-néha úgy is tűnhet talán, hogy a tévéműsorok szemlézésére szegődött kritikus csakis bírál és panaszol, azért ez mégsem egészen van így.

Majoros Péter, azaz Majka televíziós személyiséggé alakulását például nem éri bírálat ezeken a hasábokon, merthogy neki sikerült az, ami utána ezeregy zajosan ambiciózus realitycelebnek egyáltalán nem. Ő ugyanis nem csupán elhelyezkedett „a média világában”, de képes volt valami eredetiséget, korábban a kereskedelmi televíziózásban senki által nem képviselt valóságközeli figurát is megjeleníteni a képernyőn.

Ez a kikupáltan is mindig kicsit prolis, kicsit sprőd, de imponálóan szavakész és kétségkívül önazonos Majka-jelenség egészen különböző műsortípusokban állta már meg eddig is a helyét, s most a Tv2 házaspárbajos sor- és akadályversenyének levezénylésénél is jól beválik. Talán azért, mert hajlandó lazaságában is komolyan venni a műsort, talán azért, mivel képes sportkommentátori profizmussal közvetíteni a labdakapdosást és tüzes kötélugrást, de ténykedése a nyárias bohóságnak szánt vetélkedősorozat talán legrokonszenvesebb mozzanata. Meglehet, részben az erős kontraszt okán értékelődik fel ennyire Majka ügybuzgalma, ugyanis műsorvezető társa, Ábel Anita most is csupán saját őszintétlen harsányságának sokévi átlagát hozza. Mi tagadás, Ábel legújabb keletű tévés túlfoglalkoztatására nemigen lehet legitim magyarázatot találni, habár ez persze korántsem jelenti egyszersmind azt is, hogy annak azért ne lenne mégiscsak valamiféle indoka.

A házas- és szerelmes párok férfi tagjait meggyötrő vetélkedő amúgy pontosan olyan, amilyennek akár látatlanban is elképzelnénk. Például van benne plexifalú kapszula, ahová a férfiakat beterelik egy-egy feladat előtt, hogy ne befolyásolhassák párjukat. Azután értelemszerűen vannak benne körberötyögött akadályfutamok (férfi magas sarkú női cipőben – meg kell szakadni!), valamint obligát csipkelődős párbeszédek, kétértelműnek szánt be- és kiszólások is. Meglepődni érett ésszel persze már azon sem fogunk, hogy az egyes feladatokat a licitálás, illetve a túllicitálás, s még inkább a túlspilázás tíz-tizenöt perces körei előzik meg, melyektől rendre lefullad az Ábel Anita kacagásától visszhangzó műsor.

A heti öt adás során próbára tett párok mindazonáltal becsülettel fáradoznak, s egyikük-másikuk valóban egészen olyannak tetszik, mintha két egymást szerető ember kapcsolata lenne. Márpedig ez nem kis szó, hiszen akad itt olyan férfi híresség is, aki immár sorban a harmadik kedvesét hurcolja magával a tévébe vetélkedni, hogy ott aztán együttes erővel bizonyságot tegyenek szerelmi kötésük szétszakíthatatlanságáról. Az idő próbáját rég kiálló párok és a friss szerelmesek azonban olykor igazán bájosak, Puskás Peti és (báb)színész barátnője vagy épp Keleti Andrea és a férje például többször is kedves látványt nyújtanak. Noha a kínzó kérdést, hogy voltaképpen miért mindig a férfiaknak kell ebben a vetélkedőben az életüket adniuk, bizony még az ő látásuk se képes feledtetni a kukacoskodó nézővel.

Tv2, május 30.–június 3.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.