tévéSmaci

Hörcsögbűnök

  • tévésmaci
  • 2017. november 19.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché elhatározták, hogy megtanítják fára mászni a pingvineket, rossz vége lett a dolognak. Sztupa és Troché először is szereztek egy fát, szép szál, sudár fa volt, nem könnyen mászható, szívnak majd a pingvinek, gondolták. Ómafa gondoskodott a pingvinekről, hozott vagy kéttucatnyit; a környéken turnézó szovjet cirkuszból kötötte el őket pár napra, csak míg épp megtanulnak fára mászni. Sztupa és Troché felállították a fát. Bejöttek a pingvinek. Nézik, mi fasz ez? Fa. Sztupa felrakott a tetejére egy banánt, csalinak. Nézik a pingvinek a banánt, ilyet már láttak (erről később), azt is kitalálták, hogy valszeg finom lehet, különben miért ezzel akarnák őket kunsztokra tanítani – mondtuk, cirkuszi pingvinek voltak. Nos, ezek a cirkuszi pingvinek gyorsan lefeküdtek a fa köré, először kettesével hosszában, aztán rájuk kettesével keresztben, aztán rájuk egyesével hosszában, aztán őrájuk egyesével keresztben, s végül a legkisebb pingvin úgy masírozott felfelé az így képzett lépcsőn, mint Honthy Hanna lefelé 1963-ban, amikor Cecíliát adott a Csárdáskirálynőben. Sztupának egyből gyanús lett a dolog: te, Ómafa, ezeknek nem ez a számuk a cirkuszban? Nem, hokiznak a medvék ellen, s rendszerint meg is verik őket. Bár a majmoktól általában kikapnak, s ilyenkor a közönség banánt dobál a majmoknak. Hol, a Szovjetunióban? Na, ne etessél már! Sztupa és Troché minden csalódottságuk dacára, rövid gyakorlás után simán a pingvinek után csinálták. Egy rakás Sztupa körbefeküdt hosszában kettesével, egy csomó Troché rájuk feküdt keresztben kettesével, jöttek megint a Sztupák, egyesével hosszában, a Trochék meg egyesével keresztben. S végül egy apró Sztupa és egy mini Troché úgy felsétáltak, mint a sicc!

Pénteken (20-án) a Duna vetíti este tíz után Fábri Zoltánnak a magyar–feröeri futballmeccs emlékére forgatott filmjét. Két félidő a pokolban Sinkovits Imrével, Garas Dezsővel és a többiekkel. A Film Mánia viszont már kilenc óta a Lángoló Mississippivel készül a közelgő ünnepre, ebben Willem Dafoe és Gene Hackman vetik magukat Alan Parker bestiális színei­ben fürödve a fiatal polgárjogi aktivisták gyilkosai nyomába a fullasztó Délen, 1964-ben.

Szombaton a Duna tévé folytatja a múlt héten észrevett Latabár-sorozatot három után a 2×2 néha 5-tel. Este ugyanitt a már minden csatornát százszor megjárt Erin Brockovich – A zűrös természet alighanem az 50. születésnapját ünneplő Julia Roberts tiszteletére. Ellenben az M3-on nyolc húszkor a Szent Péter esernyője köszönt ránk 1958-ból, melyben a poétikusan ifjú Törőcsik Mari, Psota Irén adja a kilincset Pécsi Sándornak vagy éppenséggel a malackai születésű Karol Machatának, lévén szó mégiscsak egy Mikszáth-adaptációról, aminek ugyancsak adekvát formája a magyar–(cseh)szlovák koprodukció, s a kétnyelvűség. Jegyezzük fel, hogy nevezett később a Vivát Benyovszky!-ban is benne volt. A Film Mánián tizenegy óra tízkor A pokol konyhája lesz, úgy is, mint harmadik félidő az említett büntetőintézményben.

Vasárnap még mindig nincs 23-a, lesz viszont az M3-on Mezítláb a parkban, amit ugye imádunk.

Hétfőn végre eljön a nagy nap, s a nemzeti főadó nem Andy Vajna Szabadság, pénzecském c. filmjével ünnepel, hanem Kertész Ákossal: Nap utcai fiúk, Duna Tv, tizenhat óra huszonöt. Szótagoljátok Ker-tész Á-kos. Ettől persze még nem kell mindjárt tévézni.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.