tévéSmaci

Hörcsögbűnök

  • tévésmaci
  • 2017. november 19.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché elhatározták, hogy megtanítják fára mászni a pingvineket, rossz vége lett a dolognak. Sztupa és Troché először is szereztek egy fát, szép szál, sudár fa volt, nem könnyen mászható, szívnak majd a pingvinek, gondolták. Ómafa gondoskodott a pingvinekről, hozott vagy kéttucatnyit; a környéken turnézó szovjet cirkuszból kötötte el őket pár napra, csak míg épp megtanulnak fára mászni. Sztupa és Troché felállították a fát. Bejöttek a pingvinek. Nézik, mi fasz ez? Fa. Sztupa felrakott a tetejére egy banánt, csalinak. Nézik a pingvinek a banánt, ilyet már láttak (erről később), azt is kitalálták, hogy valszeg finom lehet, különben miért ezzel akarnák őket kunsztokra tanítani – mondtuk, cirkuszi pingvinek voltak. Nos, ezek a cirkuszi pingvinek gyorsan lefeküdtek a fa köré, először kettesével hosszában, aztán rájuk kettesével keresztben, aztán rájuk egyesével hosszában, aztán őrájuk egyesével keresztben, s végül a legkisebb pingvin úgy masírozott felfelé az így képzett lépcsőn, mint Honthy Hanna lefelé 1963-ban, amikor Cecíliát adott a Csárdáskirálynőben. Sztupának egyből gyanús lett a dolog: te, Ómafa, ezeknek nem ez a számuk a cirkuszban? Nem, hokiznak a medvék ellen, s rendszerint meg is verik őket. Bár a majmoktól általában kikapnak, s ilyenkor a közönség banánt dobál a majmoknak. Hol, a Szovjetunióban? Na, ne etessél már! Sztupa és Troché minden csalódottságuk dacára, rövid gyakorlás után simán a pingvinek után csinálták. Egy rakás Sztupa körbefeküdt hosszában kettesével, egy csomó Troché rájuk feküdt keresztben kettesével, jöttek megint a Sztupák, egyesével hosszában, a Trochék meg egyesével keresztben. S végül egy apró Sztupa és egy mini Troché úgy felsétáltak, mint a sicc!

Pénteken (20-án) a Duna vetíti este tíz után Fábri Zoltánnak a magyar–feröeri futballmeccs emlékére forgatott filmjét. Két félidő a pokolban Sinkovits Imrével, Garas Dezsővel és a többiekkel. A Film Mánia viszont már kilenc óta a Lángoló Mississippivel készül a közelgő ünnepre, ebben Willem Dafoe és Gene Hackman vetik magukat Alan Parker bestiális színei­ben fürödve a fiatal polgárjogi aktivisták gyilkosai nyomába a fullasztó Délen, 1964-ben.

Szombaton a Duna tévé folytatja a múlt héten észrevett Latabár-sorozatot három után a 2×2 néha 5-tel. Este ugyanitt a már minden csatornát százszor megjárt Erin Brockovich – A zűrös természet alighanem az 50. születésnapját ünneplő Julia Roberts tiszteletére. Ellenben az M3-on nyolc húszkor a Szent Péter esernyője köszönt ránk 1958-ból, melyben a poétikusan ifjú Törőcsik Mari, Psota Irén adja a kilincset Pécsi Sándornak vagy éppenséggel a malackai születésű Karol Machatának, lévén szó mégiscsak egy Mikszáth-adaptációról, aminek ugyancsak adekvát formája a magyar–(cseh)szlovák koprodukció, s a kétnyelvűség. Jegyezzük fel, hogy nevezett később a Vivát Benyovszky!-ban is benne volt. A Film Mánián tizenegy óra tízkor A pokol konyhája lesz, úgy is, mint harmadik félidő az említett büntetőintézményben.

Vasárnap még mindig nincs 23-a, lesz viszont az M3-on Mezítláb a parkban, amit ugye imádunk.

Hétfőn végre eljön a nagy nap, s a nemzeti főadó nem Andy Vajna Szabadság, pénzecském c. filmjével ünnepel, hanem Kertész Ákossal: Nap utcai fiúk, Duna Tv, tizenhat óra huszonöt. Szótagoljátok Ker-tész Á-kos. Ettől persze még nem kell mindjárt tévézni.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."