tévésmaci

Húsvéti menyétvonulás

  • tévésmaci
  • 2020. szeptember 13.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché késsel-villával ettek, volt abban valami kényszerűség, de legalább annyi kivagyiság is, hisz’ tudták mindketten, hogy milyen nehéz gyereknek lenni. Igaz, ez amolyan később szerzett tudás volt, nem is szerették különösebben, ha vissza kellett menni gyereknek. Csak tizenhárom éves fiúcska ne legyek, szokta időnként mondogatni Troché, de volt helyzet, amikor neki sem volt túl sok választása. Így most valami országútszéli étteremben (mit tudom én, a csárda biztos benne volt a nevében) ücsörgött, várta a resztelt májat, s arra gondolt, hogy mekkora mutatvány lesz már, hogy ő, aki sose tanulta, késsel-villával fog enni. Sztupa is ott ült, de csak vágta a pofákat, holott kettejük közül ez neki kevésbé volt szokása. Troché tudta, hogy Sztupa is késsel-villával eszik majd, naná, ki nem hagyná, de hát ő felnőttként a mai napig is késsel-villával eszik, dacolva adott esetben akár Troché megértőnek adresszált, ám nyilvánvalóan fensőbbséges pillantásaival. De nem volt mese, az asztalnál ott ült Szabó Tivadar, Vargha István meg két 8. b-s lány is, hótziher, hogy itt akkora szárnyalás-csápolás készül, csak fel ne hussanjanak a fecskék közé, akik már gyülekeztek a villanydrótokon. Troché abból indult ki, hogy Szabó Tivadart minden bizonnyal és a szó szoros értelmében az asztal körül kergették, ha nem zabált otthon késsel-villával. A Vargha már tizennégy évesen (ezek egy évvel mind idősebbek voltak Sztupánál és Trochénál, hol­ott ők sem voltak egyidősek, na, ezt magyarázza meg valaki, Ómafa jegyzetei legalábbis nem térnek ki rá) a Csepel ifi egyes kapusa volt, na, ő lesz a legnagyobb bajban, göcögött Troché, az akkoriban szokásos (nem volt még mikrowelle) baromi hosszú várakozást agyonütendő. Egy pillanatra el is képzelte Szabó Tivadart két Kislexikonnal a hóna alatt gyúrni késre-villára. Akkoriban a Kislexikon volt a legnagyobb lexikon, biztos volt náluk kettő belőle.

Pénteken (14-én) este tíz előtt kicsivel már elkezdi a Cinemax a Honey Boy című tavalyi  filmet, melyben az elmúlt időszak egyik divatos színésze, Shia LaBeouf érzi fontosnak tudatni a művelt világgal, hogy nehéz gyerekkora volt, mert ott volt a fater és színészkednie is kellett. Apropos, pofás visszhangot olvashatnak arrébb a hollywoodi gyerekszínészek bánatáról egy dokumentumfilm kapcsán, de ez a film nem az a film – khm, szerencsére. Már majdnem fél egy lesz, amikor belekaphatunk a következő jelöltbe, konkrétan az HBO2-n. A Hadak útján arról szól, hogy ne add el a gyereked lovát, mert az utánamegy még a pokolba is, ami ezúttal szó szerint értendő, már ha az I. világháborút annak tekintjük. E 2011-es amerikai műalkotás egyik jelentős előnye, hogy tele van brit színésszel Peter Mullantől egészen Benedict Cumber­batchig, érintve az e heti lapban ugyancsak sűrűn emlegetett David Thewlist és az igyekvő Tom Hiddlestont. Ám míg ezt a dolgozatot forgatták odaát, a többi brit színész épp egy igazi angol filmben dolgozott: A szégyentelent éjjeli fél háromkor vetíti a Film Mánia. A többit ezúttal Michael Fassbender jelenti, Carey Mulligannel és a jó nevű James Badge Dale-lel az oldalán. A talán még jobb nevű Steve McQueen filmjében kedvence (mármint Fassbender, ezúttal érthető okokból Faszi) egy szexfüggő kretént ad, akit aztán a vidékről vagy valahonnan felérkező húga (nevezett Carey) ráállít a helyes útra. Kossuth Lajost meg várják a parlament büféjében, mondjon vmi szép beszédet, ha tud.

Szombaton ebéd után a Duna leadja 1961-ből mind a Két félidőt a pokolban, este pedig Mary Poppins tér vissza az RTL Klubra. Ezeket szerencsére nem kell részletezni.

Szerdán a régi Pillangó (höhö: Steve McQueen) szökik hót éjjel az AMC-n.

Csütörtökön meg a Vadállat jön (sokszor beszéltünk már róla, romantikus, szomorú és szájkó) éjfélkor a Cinemax 2-n. Jobb, ha nem tévéznek, mert romantikusak, szomorúak és izék lesznek tőle.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."