Tévé

Tabukról tabuk nélkül, 2. évad

  • - kg -
  • 2019. december 29.

Interaktív

Hogy mennyire naprakész a Thuróczy Szabolcs vezette dokusorozat? Ennyire: „…a MeToo mozgalom a hazai sajtóban is több botrányt robbantott. A kultúra és a közélet ismert szereplőit nevezték meg. Voltak, akik később bocsánatot kértek tetteikért, mások a mai napig alaptalan rágalomnak tartják a vádat” – konferálja fel a zaklatásról készült részt Thuróczy, azt az epizódot, amelyik a múlt héten került adásba, néhány nappal azután, hogy a kultúra és a közélet egyik ismert szereplőjéről kiderült, zaklató. Noha minden mindennel összefügg, és Thuróczy történetesen egy olyan darabban játszik a Katonában, amely reflektál az említett botrányokra, a zaklatásról szóló Tabuk-epizód természetesen nem a katonás Gothár-ügyet járja körül. Nem is járhatja, hiszen ezek hosszas munkát igénylő, nagy műgonddal készített epizódok, de az időzítés akkor is figyelemre méltó.

Ahogy a közhely tartja (és ilyen néha a felkonfokba is be-becsúszik, lásd „a szerelem flitteres csillogása”), a készítők rajta tartják az ujjukat a társadalom ütőerén. Ez a kardiológiai figyelem például a megtért bűnöző és a neonáci múltjával szakító fiatalember, a kerekesszékes srác és az értelmi fogyatékkal élő édesanya, az aspergeres fiú és az anorexiás lány vagy a sterilizációra készülő nő és a lombikprogramot választó lelkész házaspár esetét mutatja fel. Olyan hely a miénk, ahol nem tudsz úgy eldobni egy követ, hogy az ne egy tabura essen, de nem csak nekünk fontos a Spektrum sorozata: az első évadra az Amazon Prime Video csapott le, s nincs okunk kételkedni benne, hogy a folytatásra is hasonló sors vár.

A Spektrum Tv műsorán

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.