tévésmaci

Kutyafuttában

  • tévésmaci
  • 2021. augusztus 25.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché megidézték El Feroz szellemét, megbolydult a falu népe.

Az öregek összesúgtak, a fiatalok ordítoztak, a gyerekeket hazahajtották a szüleik az utcáról, még a tehenek is olyan furcsán bőgtek, csak a nap tűzött tovább rendületlenül, de nem ezért húzták be a zsalugátereket az emberek. El Feroz, El Feroz… lehetett egy darabig hallani sokfelé, de hamarosan minden elcsendesedett. Sztupa és Troché végigmentek az elnéptelenedett főutcán, a bolt bezárt, a kocsmában csak egy ott ragadt kamionsofőr tekergette a nyakát, hogy hova lett innen mindenki, bizonytalan járással a zenegéphez kacsázott, de hiába rugdalta, az meg sem szólalt, mintha maga is tisztában lenne a történtekkel, s annak várhatóan rettenetes következményeivel. Minderre elég lett volna egy pillantás, s mentek is volna tovább, de most a maguk számára is meglepően lassan haladtak, még az ilyen kicsiségeken is elidőző tekintettel. Sztupa egy pillanatra meg is állt, hogy kalapját levéve zsebkendőjével megtörölje izzadt homlokát s tarkóját. Troché csak befújt egyet mellkasig kigombolt inge alá, de rögtön meg is bánta, a fújása is forró volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.