A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) az összes közigazgatási szolgáltatás alapja, ennek működése nélkül minden leáll, ideértve a napi sokmilliárdot hozó adórendszert. Ez főleg az egyik fontos adóbevallási napon bír különösen nagy jelentőséggel (január 20). – idézi a A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének közleményét az MTI.
Mint írják, a KAÜ megállása képletesen akkora kárt okoz, mintha az ország összes járműve megállna néhány órára, az elektromos rollerig bezárólag.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete már korábban javasolta a NISZ Zrt és az IDOMSOFT Zrt vezetői számára, hogy alkalmazzanak az informatikában csak "redundanciának" hívott közismert megoldást: legyen tartalékrendszer. Ezekre a felvetésekre még válasz se jött. – írják.
Ezek alapján, és a NISZ Zrt-től ma telefonon kapott kitérő válaszok alapján az feltételezhető, hogy nincs is terv a KAÜ tartalékrendszerére, de más hasonló rendszereknél sincs semmilyen redundancia, a működési hibákat minden érintett tehát még jó sokáig "élőben" fogja tapasztalni.
Az adózás rendje egyébként mentesíti a határidő alól az adózókat az ilyen üzemszünetek esetére, amely a NAV szerint január 20-án kezdődött és 13:46-kor véget is ért, ami sajnos nem igaz. A KAÜ a jelen közlemény közzétételekor is hibajelenségeket produkál, így nem tudja ellátni a feladatát, így a mentesülés vélhetően vonatkozni fog rá.
Ráadásul az, aki másnap szabadságra ment volna nem számolhatott a KAÜ hibájával. Az állami informatika ilyen hibái megengedhetetlenek! – zárják soraikat.
Figyelmébe ajánljuk
Nagy lépést tett a cigányság felé a Tisza, a romaügyi államtitkár dühbe is gurult
A faltól a falig: a tüchtig német diktatúra a magyar slamperájban
A Balaton partján nemcsak hekk és napernyő várta az endékásokat, hanem a Stasi megfigyelői is. Jobst Ágnes könyve feltárja, hogyan simult egymásba a német precizitás és a magyar barkácsállam a szocialista titkosszolgálatok világában. Bak Mihály írt a történeti kötetről az Olvasni muszáj sorozatban.
Magyar Péter szupersztár
Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.
Feketelistákból még nem épült ország – civil szervezetek és sajtóorgánumok közös közleménye
- narancs.hu
Erőltetett párhuzamok
Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).
Hogy alakul három baráti pár dinamikája azután, hogy az egyik férfi egy fiatalabb nőt választ?
Prokrusztész-ágy
A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).
Felelős nélkül
- - turcsányi -
Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.
Sylvia Plachy fotóművész közel sem csak a fia, Adrien Brody miatt érdekes
Mozgó falak
- Molnár T. Eszter
Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.
Mahler-liturgia
„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.