És ha ez nem eléggé meglepő, magunkban márkákat soroltunk, hogy Chanel, Coach, Gucci meg LV, Juicy és Hermes. Ismert és kevésbé ismert márkák, hogy akkor ezek, amiket az álomban kissé elmosódottan látni véltünk, mind knockoffs? Mélázunk és várunk, mindjárt kezdődik a Viasat3 stílusmagazinja, tájékozódunk, mi ma a trend.
Az ajánló mondata - "a divat benned van" - azon nyomban szíven talált, ez, ahogy mondták volt, felhívás keringőre, nem lehet másként venni. Miközben eszembe ötlik a Neurotictól az örök érvényű Brék és annak az a sora, hogy "Neked a divat mondja meg, hogy ki vagy", a képernyőn megjelenik a műsorvezető egy üdítően friss zöld környezetben; Molnár Henriettét aztán nebulók veszik körbe, ruhájuk után ítélve a falvak széléről vagy a városok pereméről kerültek elő. Azt mondanánk így első blikkre, ha tippelnünk kéne, hogy a hatvanas évek vége az időpont, a helyszín talán Minszk, valahol a Traktor stadion környékén a parkerdő. Nyugatról bejuttatott csomagok figyelmes felbontása után a holmik átalakítva, majd élethossziglan hordják őket felnőttek és gyerekek. Ezeket most újrahasznosított ökoruháknak hívják, és gyerekdivatnak nevezik a beavatottak. A tervezők afelé hajlanak, igazít el bennünket Piros Erika stylist, hogy olyasmik legyenek a kölykök cuccai, mint a felnőtteké, hisz ők is pont úgy szeretnének kinézni. Láthatunk hosszú ujjú pólót rövidre vágva, saját kézzel festve, nadrágszárat bársonycsíkkal fölszegve, farmerdzsekiből hímzéssel díszített mellényt, csíkos, virágos vagy régi, mintás kendőből lett kisszoknyát, és az ötleteknek se szeri, se száma, a lényeg a színesség és a retró.
Azonban nemcsak a gyerekdivatot uralja kegyetlenül a retró, annak a minden eleganciát nélkülöző, kusza és émelyítő vonala, hanem a felnőttekét is. Ezúttal a cipőket vehetjük majd közelebbről szemügyre, ám előtte napszemüveget, mindenkinek! Azt hittük, ilyen már nincs, de van, a tükrösöket a sportosabbaknak és a rejtőzködőbbeknek ajánlja Kiss Anett, a polarizáltakat az autóvezetőknek. A bevizsgált UV-szűrő alap, ahogyan a nagy kerekded forma is; mivel napszemüvegünk egyéniségünket közvetíti, a szív alakú a bátraké, a pilótatípusú meg ezer éve mindenkié. Ami viszont mindent visz, tudjuk, a keret. A keret színe legyen a rikító fagyiszínek egyike, és legyenek rátétek a szárakon. A pop-art is hódít az ő erős kékjével, sárgájával, pirosával, meg a neonszínek is persze. Ezekre számítsunk a nyáron minden téren a trendet illetően; műanyag fagyiszínekre és neonszínekre. Mindevvel együtt Fésüs Nelly azt ajánlja, hogy cipőnk fehér vagy fekete legyen, mert ahhoz mindenféle csiricsáré ruha felvehető. Amúgy a trend a cipőknél is rendkívül változatos, és ott is jellemző a színkavalkád, de amit iránymutatásul kapunk formáikat tekintve, az sem utolsó. Lehet lapos, alacsony, egybefüggő vagy különálló sarkú, mely sarok lehet alacsony, közepes és magas, félünk, nem tudjuk olyan szépen végigvenni az összes formai lehetőséget, ám itt is megjelenik valami extra - a rátét. Az öltöztetési tanácsadó azt mondja, ha most gondolnánk valamit, rosszul gondoljuk, mert igazából minden megy mindenhez. És ezt el is hisszük. Kétségtelenül szexi tud lenni, kívánatos és elragadó a nyűttnek tetsző csupa limlom, ezek szerint megint trendi volna a szegénység romantikája? Belátjuk, elvetjük a sulykot, de el tudunk képzelni egy ilyen magyarhoni konferanszot, hogy "ez az öltözködési mód kihangsúlyozza sötét és tahó énünk, végtelenül tanácstalan, unott hangulatunk, izgága jellemünk".
Ezek után kiket érdekelhetnek a márkák, a knockoffs? A pünkösdi Trendközelben utolsó része a dús női ajkakról szól, az arc sminkeléséről. A szájfeltöltés természetes eljárásának alanya Szorcsik Viki, míg a sminkmester keze alatt Boldizsár Kata rádiós műsorvezető tartózkodik. Mondanunk se kell, a fagyiszínek és a neonszínek dominálnak, mert ezek élénkítenek, fiatalítanak, trendivé tesznek.
Viasat3, május 19.