tévéSmaci

Sakálszakáll

  • tévésmaci
  • 2018. július 28.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché az első nagy üzletet megkötötték Svájccal, nem nagyon tudták, hogy is megy ez az egész – ha ügyes az ember, egész gördülékenyen. A minisztériumban megkapták a kontakt nevét és berni címét, persze magyar volt a csávó, ahogy a neve is mutatta: Sepp Muemeier. Konkrétan írtak neki egy tök sima postai levelet, Sztupa ekkor látott először életében irányítószámot, hol volt még szegény jó Siménfalvy Sándor… Postleitzahl, bakker, mondta Troché, még ennyit sem tudsz. A címzés tovább tartott, mint maga a levél: lenn vagyunk Siófokon, a mama csinált hurkát, megvárhatunk vele. Másnap már a Kisfaludy-ház teraszáról bámulták a Balatont, Muemeier egy tojáskék színű pagodatetős Renault Caravelle-lel érkezett, és effektíve rágógumit osztogatott a gyerekeknek. De miután túljutott a színházazáson, menten a tárgyra is tért: mi kéne? De főként mitek van? Muemeier már csak ilyen volt, mi­óta egyszer megégette megát, szeretett gyorsan a lényegre térni. Mielőtt visszavonult ugyanis az üzleti életbe, a Vatikánban menedzselte a Svájci Gárdát, de az utolsó – száz évre előre szóló – pápaválasztásba a kelleténél jobban is belepofázott. Azt szerette volna, ha majd a John Paul nevű pápák után George Ringo nevűek jönnek, de sem VI. Pálnak, sem Ratzinak nem tetszett annyira az ötlet, és hazazavarták, ti. Bernbe, mert amúgy Muemeier sashalmi volt. Sztupa elmosolyodott, tán sietsz valahová? Rendeltek. Halászlé, kéknyelű, a szokásos hülyeségek. Úgy hallottam, mutatkozott némi túltermelés svájci bicskából, vágott bele Troché. Muemeier a felszolgálót stírölte. Tudnánk használni pár szerelvényre (értsd: vasúti) valót. OLP-vel ellentételeznénk, Linzben a Vöest egyik iparvágányát mi használjuk, ott lenne a csere. OLP, miszerint kanálgép? – kapta oda a fejét Muemeier. Az, Stüszi vadász barátom, kanálgép, hagyta rá Sztupa.

Pénteken (29-én) a Duna tévé este fél kilenc előtt nekifog a Cyrano de Bergerac 1990-es, Depardieu dominálta kiszerelésének, s nem éri be ennyivel, mert 22.46-kor (ja, 46-kor, el is hiszem) leadják A papa szolgálati útra ment című jugoszláv álfilmet, Emir Kusturica bárminő drámaiságot nélkülöző fesztiválfilmjét, aminek Miki Manojlović felléptetése azért mindenképpen a javára válik. 23.20-ra kábé mindenki leveszi a kamuszagot, s el is lehet kapcsolni a Kedvencek temetőjére, mely a Paramount Channelen várja kedves látogatóit.

Szombaton vissza a Dunára, ahol fél kilenc után egy Rudolf Hrušínský nevű csehszlovák herec szivarozva úszkál a hátán, mint azt már ezerszer láttuk is a Szeszélyes nyár című menzeli Vančura-adaptációban. Az RTL II-n volt ebédidőben Pop, csajok, satöbbi – csak szólok.

Vasárnap sem szállunk le a Duna hajójáról, mert 23.25-kor (mér’ nem 23.24-kor, ha már) lesz a Mocsárvidék, ez marhára tetszik: a spanyol True detective.

Kedden viszont fönt lehet maradni jó sokáig, mert hajnal háromnegyed négykor lesz a Cinemaxon a Júlia és a szellemek. Tulképp logikus, a szellemek mégsem jöhetnek délután. Szerencsére este kilenckor volt a Film Cafén a Négy esküvő, egy temetés.

Szerdán este a Dunán fejezzük be e heti sétahajózásunkat, lévén belecsapnak 22.20-kor a Dr. Fosterbe, ami annál is szebb, mert Suranne Jones adja benne, nos, ő sohasem a szendét. A tévé helyett válasszák a tentét!

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.