Az év első felében ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve – írja az MTI a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) vizsgálata alapján. A Tv2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna Tv-n 4285-ről 5520-ra emelkedett az említett megjelenéseknek a száma. Az RTL Klubnál viszont visszaesés volt kimutatható, az üzenetek száma 19,9 ezerről 18,5 ezerre csökkent.
A felmérés szerint féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt: a naponta többször is jelentkező szegmenshez a Tv2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott.
|
A három legtöbb szponzorüzenet a Tv2 műsorában jelent meg, ezek az időjárás-jelentés (15,4 ezer üzenet), a Mokka (1995 üzenet) című reggeli műsor és A piramis (1972 üzenet) című vetélkedők voltak. Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna Tv műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött.
A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.