tévéSmaci

Rüfiróka

  • tévésmaci
  • 2018. október 13.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché – valami teljesen nyilvánvaló fundi ármánynak köszönhetően – visszakerültek törpevonalra, az egyik szemük sírt, a másik nevetett. Könnyített pálya, korlátlan lehetőségek, s ezek a mai törpék már nem is annyira komplikáltak, inkább egyszerűek a maguk módján. Hol van már Trevor és Prohor? A mai hét törpék tényleg tökolyanok, mint a mesében: Vidor, Morgó, Hapci, Sierra, Foxtrott, Delta és Charlie. Már az első összetartásra el is jöttek mind, mondjuk Delta elég sokat késett, mert a metró valamiért nem állt meg a konditermi megállónál, s szegénynek gyalog kellett jönnie, ami nem volt egy egyszerű dolog, mert Delta a sok gyúrástól úgy nézett ki, mint a Michelin-baba, és most is elesett háromszor útközben. Utálta is szívből ezt az egész testépítő dolgot, a különböző táplálékkiegészítőktől refluxa volt, tengeribeteg lett a futópadon, a legjobban a súlyzókat rühellte, viszont nem volt mit tenni, a törpék kénytelenek úgy élni, ahogy a nevük diktálja. Vidor vigyorgott, mint a tejbetök, Morgó morgott, mint a bolhás kutya, Hapci prüszkölt, Charlie énekelt (úgymond), Foxtrott táncolt, szegény Delta hát kajakra vette a figurát. Sierra? Sierrát ne is kérdezzék! Ő csak a családi ezüstöt hordta a zaciba, egészen pontosan az anyja kincsét. Már alig volt belőle néhány kiskanál meg halkés, azok is gondosan beárazva. Ezzel együtt Delta, vagyis Godzsi (a törpék nem tudták kimondani, hogy Michelin, ezért Good Yearnek nevezték Deltát, de azt is csak Godzsinak bírták ejteni), szóval Godzsi spétje dacára is jól indult az összetartás, a törpék tudták, hogy kikkel állnak szemben, ezért új trükkökkel készültek, egészen újakkal, már hetek óta ezeken agyaltak, amióta megtudták, hogy kiket helyeznek le hozzájuk.

Pénteken (14-én) a Duna tévé 22.31-kor (gondolom azért, mert nem viccelnek) hozzálát A nap vége című film vetítéséhez. Ezt Ingmar Bergman rendezte, de szerintem sokkal jobb film nála A pap vége, amit Evald Schorm rendezett, és Vlastimil Brodský egy kezdetben betoji, ám kisvártatva elpimaszodó álpapot játszik benne, de ezt sajnos nem adja a tévé, ami szerintem marhaság. Bergman filmje persze arról szól, hogy megmurdelsz, csupor, de addig is egyedül leszel, büdösödj meg, úgysem szeret senki.

Szombaton az HBO2-n érheti utol magát, aki elmulasztotta a Fülledt utcák (The Deuce) második évadának a startját a főcsatornán. David Simon sorozata a hetvenes évek New Yorkjában játszódik, s a szexipar boldog békeidejét igyekszik megfesteni néhány hülye ing és bajusz segedelmével, teljesen érdektelenül. Nevezettet szeretjük nagyon, de nyilván a Drót és főként a Treme okán.

Vasárnap a mondott főadón így aztán vissza is lehet folyni a második részbe.

Szerdán éjjel fél tizenkettőkor a Dunán mindenki megnézheti a cseh Csinibabát. Úgy tessék ezt elképzelni, mintha a rock ’n’ roll-korszakát élő Hungária és sleppje tolná a Csinibabát, nem is akárhol, hanem Prága csodás Sztálin-tornyában, amiből Varsónak is jutott, Moszkvának egy rakás, sajnos Budapestnek egy sem, pedig most hogy megvenné Mészáros Lőrinc. Ha még hozzácsapjuk, hogy a főhőst Bejbinek hívják, teljes az öröm, amit az is csak egy árnyalatnyit homályosít el, hogy a Süvölvényévek (Šakalí léta) 1993-ban készült, a Csinibaba viszont 1996-ban. Hát ne tévézzenek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.