Videojáték

The Darkness II.

  • wilson
  • 2012. március 6.

Interaktív

Hiába tartozik nagyjából egy szubkultúra alá, képregényből videojátékot faragni nehéz feladat - de sokan próbálkoznak. Jobb alapanyagot keresve sem lehetne találni a Darknessnél, amiben ott van az árulás, az erőszak és a tökéletes vendetta egy, a szerelmét gyászoló, a bosszú érdekében magával a Sötétséggel is lepaktáló maffiózóval.

A Darkness II. maga a paradoxon: színvonalas, művészi ambícióit is kiélni tudó grindhouse, az extrém erőszak szimfóniája, ahol kielégülést nem fedetlen keblek és intenzív szexuális elemek hoznak, hanem a balett-táncosok kecsességével leszakadó végtagok, a négyfelé szakadó testek és a tettestársak anekdotafüzérei. A műfaj szabályait ugyan a legkevésbé sem írja felül, emberfeletti erejéből egy grammot sem szán újításra, innovációra, de fogaskerekei tökéletes szinkronban őrölnek, remekül összekötve az ólomban gazdag lőfegyveres harcot a Sötétség által adott képességekkel. Az éles kontúrok, a laza színátmenetek, az erőszakot ízlésesen ábrázoló tálalás tökéletes hangszer az előadáshoz, ahol még a vége főcím alatt is vár fordulat és egyértelmű üzenet a bosszú végtelenségéről, a megnyugvás és a megbocsátás elérésének lehetetlenségéről.

Keserű szájízt csak a játék tömörsége hagyhat maga után, hiszen a hullámvasút alig négy órán át száguld az épelméjűség és a luciferi sötétség síkjának határvonalán, ahol minden jelenet a képregények adta keretből, a lehetetlent és a hihetetlent nem ismerő fogalomtárból táplálkozik, kompromisszumot nem ismerve sem az ellenfelek és akadályok, sem a kiloccsanó vér mennyiségében. Főhőse, Jackie ugyan klisékből összefércelt, egysíkú karakter, de a fejezetek közti sztorizgatásnak, a kemény álarc mögül folyamatosan ki-kibújó hősszerelmes attitűdnek hála talán a játéktörténelem legszerethetőbb maffiózója - még ha az elhunyt kedveséért képes is egy kisebb városnyi embert és démont lemészárolni.

T2 / Digital Extremes, PC, PS3, X360

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.