Esemény

Utcafesztivál

Interaktív

Hajléktalanoknak rendezett "bulit" a Börtön helyett lakhatást állampolgári akcióhálózat az ún. II. János Pál pápa téren. A fesztivál névre keresztelt köztéri közösségi piknik egy szeptemberben induló szabadegyetem előfutára volt - ahol a tervek szerint hajléktalanok és hajlékkal rendelkezők egyaránt lesznek az előadók és hallgatók között, a cél pedig nem is kérdés: a kölcsönös tudáscserén túl a tehetséges hajléktalan emberek elismerése, a diszkrimináció csökkentése és a sztereotípiák lebontása.

Az egész napos tarka kínálatban találtunk kerekasztal-beszélgetést a Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevők (KENYSZI) rendszeréről, felolvasást hajléktalan írók műveiből, témaérzékeny filmvetítést és előadásokat, sőt koncertet is. A betonfalon hajléktalan képzőművészek művei, a gyerekek az aszfaltrajzversenyen mérték össze krétáik erejét. A takarószigetek és rendezvénysátrak között egy-egy szabadbolt is létesült: "hozd el, ami felesleges, vidd el, ami kell".

Nem meglepő, hogy a VIII. kerület peremén lévő parkban az egyik legfőbb csábító erő az ebéd volt, a többi csak alkalmi altató, egy újabb szerep vagy kínos pillanatok egymásutánja. Bármily bájos is volt, ahogy egyik-másik résztvevő saját vagy társai verseit teljes beleéléssel adta elő, vagy ahogy ad hoc módon kiállítást szerveztek a majdnem semmiből - kartondobozok, csipeszek meg egy kis ragasztó segítségével -, a valóság gondoskodott a megszokott realitásokról, na meg az alaphangulatról, amihez a legijesztőbb adalékot a közeli játszótér gonosz gyerekkiáltásai szolgáltatták.

Köztársaság tér (sic!), augusztus 19.


Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.