Veiszer Alinda: borzasztó, hogy teljesen kritikátlan propagandagépezetek jöttek létre

  • 2017. május 10.

Interaktív

"Ijesztő, ha végiggondoljuk, hogy mi lenne, ha nincs G-nap. Mert ebben az esetben mára gyakorlatilag nem, vagy elvétve maradt volna kormánybefolyás nélküli médium"

Terjedelmes interjút közölt a media20.blog.hu Veiszer Alinda TV-s műsorvezetővel. A beszélgetés során szóba került többek között a sajtószabadság, a lex CEU ügye, a HírTV múltja és jelene, valamint az egyéni felelősségvállalás szerepe is.

A műsorvezető évekig dolgozott a köztévénél, ahonnan távozása viharosra sikeredett, fegyelmi eljárást is indítottak ellene kétszer, melyről a következőket mondta: „Nyilván igazságtalannak tartom a mai napig, ahogy bántak velem, de látom, hogy mi folyik ott, és úgy érzem, nem toltak ki velem. A múltkor volt egy nagyon nehéz helyzet, amikor szembe jött velem a közmédia akkori vezetője, aki többször a szemembe hazudott annak idején. Bevallom, hogy ez azért megrázott, és visszahozott emlékeket. Borzasztó, hogy ez az egész megtörtént, de hasznos tapasztalat is volt, mert az emberi gonoszság különböző mélységeiről kaptam egy jó nagy leckét. Ez megedzett és sokat csiszolt a naivitásomon, azt is mondhatnám, hogy konkrétan elvette.”

Kisebb kihagyás után folytatta pályafutását a Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó HírTV-nél. „Olyan feltételekkel jöttem ide, hogy azokkal dolgozom, akiket én hozok, akikben megbízom, és hogy azokat hívom meg a műsoromba, akiket szeretnék. Ez így is működik a mai napig, persze néha van olyan kérdés, hogy esetleg meghívnék-e X,Y konkrét személyt, én pedig erre azt mondhatom, hogy nem. Amíg ezt büntetlenül megtehetem, addig minden oké.”

A magyar sajtó helyzetét katasztrófálisnak tartja: „Én azt gondolom erről, hogy a szakmai tisztesség a legfontosabb. És ez még a határozott értékrenddel is könnyen összeegyeztethető volna. Az utóbbi időben létrehozott propagandatermékek esetében ez már azonban nem mondható el. Még mindig nem akarok ítélkezni, de egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy lehet olyan tartalmakat előállítani napi szinten, amelyek nyilvánvalóan nem a tájékoztatás, hanem a félretájékoztatás szellemében születnek. Hacsak nem azzal a rettenetes cinizmussal, amit egy magas beosztású, médiában dolgozó embertől hallottam: 'Engem nem érdekel a sajtó szabadsága, ez ma már nem topik."

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.