tévéSmaci

Wolfi, a farkaska

  • tévésmaci
  • 2015. október 17.

Interaktív

Amikor Sztupa és Troché átszáguldani látták az atlétákat a bevásárlóközponton, földbe gyökerezett a lábuk, éppúgy, mint bárki arra járónak. Megálltak ott, ahol épp voltak, arra sem maradt idejük, hogy félrehúzódjanak, s a kirakatüvegnek vetett háttal figyeljék magukat legalább kicsinyt biztonságban tudva, ahogy elhúz mellettük a förgeteg. Szerencsére persze Sztupa és Troché éppen így álltak, háttal az üvegnek valami dizájnbolt előtt, ahol Ómafa a következő akcióhoz szükséges napszemüvegeket szerezte pont be – garantáltan UV-biztos kivitelben, tisztességesnek mondható árfekvésben, bár erről Sztupa és Troché gyakorlatilag semmit nem tudott, csupán azt, hogy jó rég tökölődik már benn, és különben is, mi a fasz lesz már. És ekkor még sehol nem voltak az atléták. Amikor az atléták jöttek, a magasak, az áttetszőek, akkor Sztupa épp be akart menni Ómafáért, hogy a fülénél fogva rángassa ki onnan. De amikor az atléták jöttek, elvitt a cica minden ilyenféle tervet, mert a láb földbe, pontosabban az ilyen plázákban általános metlachi extra shining borításba gyökerezett. A burkolat azért érdekes, mert aki egyszer is látott már plázát, meglehet, nehezen tudja elképzelni, hogyan is száguldhattak végig egy olyan aljfelületen a magas és áttetsző atléták. Hát úgy, hogy alig is értek talajt, de azért értek. Könnyűek voltak, tán az áttetszőség miatt, noha a magasságuk kitett úgy két és fél normális embernyit. Lehet, hogy csak kettőt. Az ilyen esetekre szokták mondani, hogy az egész nem tartott csak pár pillanatig, de azok végtelennek tetsző pillanatok voltak. Mármost egy végtelennek tetsző pillanat is elég hosszú, több ilyen már rengeteg. Hogy hogyan jutottak át a bejáraton futva, vagyis inkább száguldva, az rejtély, s voltaképpen az is, hogyan jutottak ki a plázából. Bár a legutolsó üzletben dolgozó kisasszonyok utólag megesküdtek, hogy egyszerűen csak átillantak az automatikusan nyíló üvegkapun, ami természetesen csak jóval a távozásuk után nyílt ki, hisz mire a mozgásukat érzékelve beindult volna a nyílás, azok már rég túl voltak árkon-bokron, s ez igazolná úgymond az „átillanást” is. Csakhogy az utcán, vagy­is hát a bevásárlóközpont előtti téren tartózkodók tanúvallomása ellentmond a kisasszonyok szavainak. Ők ugyanis nem láttak semmit. Mi meg lássuk a tévét, hátha most jobb lesz.

Pénteken (18-án) ebédidőben a Cinemax egy Koppenhága című filmet ad, amivel jobb úgy lenni, mint a nagy Levin a halételekkel. Hasonló alapon este kilenckor is nekivághatunk a különösen visszataszító című Flörti dancingnek is az HBO-n. Mert ugyan ilyen cím nyilvánvalóan bóvlit ígér, viszont a szerep­osztásban olyan nevek hágnak egymás sarkára, mint Olivia Colman, Ian McShane, vagy éppenséggel az én kedvencem, Rory Kinnear. Aki biztosra akar menni, menjen háborúba, A vadlibák 23.05-kor érkeznek a Film Mániára, vagy üljön be éjfél után Steve McQueen kocsijába, és nyomja le vele a Le Mansot.

Szombaton is háború ugyanakkor, ugyanott, csak most a Zuluban.

Vasárnap elmegyek Schladmingba, fölmászok a Planaira, és összeszedem a kavicsokat, a hajóm 13.25-kor indul a Dunáról.

Kedden tudom ám én, hogy önök is láttak már sokszor karón Vívillrákkjút, de nem tudom kihagyni a Super Tv2-n a Heath Ledger, Rufus Sewell, James Purefoy vagy éppenséggel Mark Addy és Paul Bettany felléptével meghirdetett Lovagregényt. Hát vagyok én egy Addy Endre? Vagyok.

Szerdán jön az én kitartó emberem, a Takeshi, és éjjel egy után A kölykök visszatérnek a Cinemaxra.

Csütörtökön végre az önök nagy kedvencei veszik át a szót, Jack Nicholson és Marlon Brando. Sajna van pár szépséghibája a dolognak, ha az ember kedvence nem Rory Kinnear, hanem Jack Nicholson. Ott van mindjárt a korán kelés, lévén a cudar AMC (olyan nevük van, mint egy rappernek, kérek egy rapperfarmert), szóval a cudar reggel nyolc után adja a Missouri fejvadászt, lehet vekkerni. A kisebbik rossz az, hogy a Missouri fejvadásznál láttam azért sokkal jobb filmeket is, mindegyikben Rory Kinnear játszott. Abcúg tévé!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.