Tévé

Ne menjenek sehová!

Gyertek át szombat este!

Interaktív

Ha a végső titkokat kutatjuk, könnyen fölismerhetjük, hogy a kereskedelmi tévécsatornák személyzeti politikájának két nagy rejtélye van: nem tudható, mi alapján lehet bekerülni a tévébe, s éppily megfejthetetlen titok, hogyan lehet kikerülni onnan.

Csúnya bukással meg nyögvenyelős bocsánatkérésekbe torkolló ostobaságokkal a jelek szerint nem lehet elveszíteni a döntéshozói bizalmat – erre Sebestyén Balázs az egyik élő, mi több, virulens példa, akinek új műsora most akár az említett ikerrejtélyek sűrítménye gyanánt is szemlélhető.

„Az ország legvadabb házibuliját” s inkluzíve „egy eszement játékpartit” ígér a beharangozó szöveg, de a valóságban az unalomig lehasznált mutogatós-kitalálós feladatok sorjáznak a kép­ernyőn: csupa-csupa sztárral, döntően a csatorna régi és új szerzeményeivel. A most épp ide szerződött Hajós András bukott műsorain még maga Sebestyén is viccelődik egy sort, de a farokméret körüli, már-már kiapadhatatlan mókázáshoz meg a tollal való fülcsiklandozáshoz képest ez a mozzanat akár érdeminek is ítélhető. Amúgy is a veteránok, azaz Hajós meg az arcvonásaival mindinkább az idős Tony Curtist idéző Geszti Péter áll helyt leginkább a könnyedség és szellemesség terén, míg az új csillagok, mint a mozgalmas érzelmi életű Szabó Zsófi vagy a fölöttébb lelkesen futtatott Lali ehelyett inkább (talán önironikusan tódított) butuskaságukkal veszik ki méltó részüket a mulatságból.

false

E mulatságnak amúgy olykor határozottan támadó éle van, ám tévednénk, ha Orbán és Gyurcsány, vagy netalán Andy Vajna és Habony Árpád fotóinak összemontírozását („lombikzombik”) vélnénk merész politikai fricskának. Nem, az igazi célpont – mint az első adásban is – inkább Zimány Linda, aztán Hajdú Péter vagy Berki Krisztián. Szóval a pillanatnyilag a bulvár ellenoldalán tanyázó celebek, akiknek ezért okkal kijár a csipkelődésből. A csipkelődés egyébként is roppant kedvelt regisztere a műsornak, ahol jellemző módon épp csak a beültetett stand-up-állócsillagnak nem jön össze az este során egyetlen valódi poén se, míg ellenben hatalmasat kacaghatunk azon, amint őt Dombi helyett Gömbinek szólítja egyik dévaj játszótársa. Mert ilyen az, ha elszabadul, sőt elvadul egy eszement játékparti: fölszabadultan hahotázik, nyerít és vihog műsorvezető, játékos és stúdióközönség – csak éppen arra nem könnyű rendszerint rájönni, hogy voltaképp min is nevetnek az egybegyűltek.

A Gyertek át szombat este! jól érzékelhetően a legalacsonyabb rizikóval kalkuláló műsor, melyhez képest Sebestyén Balázs két éve bukott show-ja maga volt a merész kockázatvállalás. Csakhogy egy ennyire tét nélküli játékon is lehet ám bukni! No, a legkevésbé sem a kiosztott nyeremény miatt, hiszen az eddigi két adás civil nyertesei együtt se vittek el félmilliót a kasszából. Hanem mert ennél a hosszúra nyújtott csatornareklámnál, a stúdió- és díványcelebek kényelmes-öreges körbeforgatásánál alighanem még a jól szoktatott RTL-nézők is többet várnak szombat este.

RTL Klub, szeptember 19.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.