Tévé

Ne menjenek sehová!

Gyertek át szombat este!

Interaktív

Ha a végső titkokat kutatjuk, könnyen fölismerhetjük, hogy a kereskedelmi tévécsatornák személyzeti politikájának két nagy rejtélye van: nem tudható, mi alapján lehet bekerülni a tévébe, s éppily megfejthetetlen titok, hogyan lehet kikerülni onnan.

Csúnya bukással meg nyögvenyelős bocsánatkérésekbe torkolló ostobaságokkal a jelek szerint nem lehet elveszíteni a döntéshozói bizalmat – erre Sebestyén Balázs az egyik élő, mi több, virulens példa, akinek új műsora most akár az említett ikerrejtélyek sűrítménye gyanánt is szemlélhető.

„Az ország legvadabb házibuliját” s inkluzíve „egy eszement játékpartit” ígér a beharangozó szöveg, de a valóságban az unalomig lehasznált mutogatós-kitalálós feladatok sorjáznak a kép­ernyőn: csupa-csupa sztárral, döntően a csatorna régi és új szerzeményeivel. A most épp ide szerződött Hajós András bukott műsorain még maga Sebestyén is viccelődik egy sort, de a farokméret körüli, már-már kiapadhatatlan mókázáshoz meg a tollal való fülcsiklandozáshoz képest ez a mozzanat akár érdeminek is ítélhető. Amúgy is a veteránok, azaz Hajós meg az arcvonásaival mindinkább az idős Tony Curtist idéző Geszti Péter áll helyt leginkább a könnyedség és szellemesség terén, míg az új csillagok, mint a mozgalmas érzelmi életű Szabó Zsófi vagy a fölöttébb lelkesen futtatott Lali ehelyett inkább (talán önironikusan tódított) butuskaságukkal veszik ki méltó részüket a mulatságból.

false

E mulatságnak amúgy olykor határozottan támadó éle van, ám tévednénk, ha Orbán és Gyurcsány, vagy netalán Andy Vajna és Habony Árpád fotóinak összemontírozását („lombikzombik”) vélnénk merész politikai fricskának. Nem, az igazi célpont – mint az első adásban is – inkább Zimány Linda, aztán Hajdú Péter vagy Berki Krisztián. Szóval a pillanatnyilag a bulvár ellenoldalán tanyázó celebek, akiknek ezért okkal kijár a csipkelődésből. A csipkelődés egyébként is roppant kedvelt regisztere a műsornak, ahol jellemző módon épp csak a beültetett stand-up-állócsillagnak nem jön össze az este során egyetlen valódi poén se, míg ellenben hatalmasat kacaghatunk azon, amint őt Dombi helyett Gömbinek szólítja egyik dévaj játszótársa. Mert ilyen az, ha elszabadul, sőt elvadul egy eszement játékparti: fölszabadultan hahotázik, nyerít és vihog műsorvezető, játékos és stúdióközönség – csak éppen arra nem könnyű rendszerint rájönni, hogy voltaképp min is nevetnek az egybegyűltek.

A Gyertek át szombat este! jól érzékelhetően a legalacsonyabb rizikóval kalkuláló műsor, melyhez képest Sebestyén Balázs két éve bukott show-ja maga volt a merész kockázatvállalás. Csakhogy egy ennyire tét nélküli játékon is lehet ám bukni! No, a legkevésbé sem a kiosztott nyeremény miatt, hiszen az eddigi két adás civil nyertesei együtt se vittek el félmilliót a kasszából. Hanem mert ennél a hosszúra nyújtott csatornareklámnál, a stúdió- és díványcelebek kényelmes-öreges körbeforgatásánál alighanem még a jól szoktatott RTL-nézők is többet várnak szombat este.

RTL Klub, szeptember 19.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.