A belgák "koronavírus-járványbarométert" vezetnek be

  • MTI/narancs.hu
  • 2022. január 22.

Katasztrófa

Ezzel követik nyomon, mennyire súlyos a járvány az országban.

A belga kormány pénteken bejelentette, hogy "koronavírus-járványbarométert" vezet be, amely nyomon követi a pandémia alakulását Belgiumban - írta a The Brussels Times hírportál.

 A barométeren három szín - a sárga, a narancssárga és a vörös - jelzi majd, hogy az adott időszakban mennyire súlyos a járvány, és milyen intézkedéseket kell hozni a különböző ágazatokban.

Alexander De Croo belga szövetségi kormányfő péntek esti sajtótájékoztatóján elmondta: az új eszközhöz kapcsolódó tudományos elemzésekre alapozva hozza meg döntéseit a kormány járványügyi bizottsága.

A kormányfő bejelentette, hogy a barométer január 28-án vörös kódra állítva kezdi meg működését. Ennek értelmében a beltéri és kültéri rendezvényeket továbbra is legfeljebb 200 fővel lehet megtartani, a maszk használata kötelező marad. A vendéglátóipari helyiségek zárási időpontja este 11-ről éjfélre módosul. A fedett játszóterek, bowlingpályák, biliárdtermek, valamint a kaszinók újra megnyithatnak. Emellett, a távmunka továbbra is kötelező marad heti négy napra, a bevásárlást pedig egyedül vagy párban kell elvégezni.

De Croo arról is beszélt, hogy március 1-jétől az oltási igazolvány érvényességének fenntartásához kötelező lesz a harmadik oltás felvétele, amennyiben a vakcina második adagját több mint öt hónappal korábban adták be.

"A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy azoknak, akik október 1-je előtt kapták meg az utolsó oltást, március 1-je előtt meg kell kapniuk az emlékeztető oltást ahhoz, hogy az igazolványuk érvényes maradjon" - mondta a kormányfő.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy "az igazolványra nem lesz szükség az örökkévalóságig. "Ha a jelenlegi hullám után a helyzet stabilizálódik, akkor újra átgondoljuk a tanúsítvány alkalmazását" - jelentette ki.

 Belgiumban az utóbbi egy hét alatt 34 százalékkal nőtt az újonnan fertőzöttek száma, napi átlagban közel 31 800, hétfőn pedig rekordszámú, több mint 60 000 fertőzöttet regisztráltak. A kórházi felvételek és a járványban elhunytak száma 12 százalékkal nőtt.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.