A koronavírus miatt kiürítik a magyar templomok szenteltvíztartóit

  • narancs.hu
  • 2020. március 5.

Katasztrófa

És egyelőre beszüntetik a nyelvre áldoztatást, a gyóntatórácsokat pedig befóliázzák.

Elrendelte a szenteltvíztartók kiürítését a templomokban a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) – írja az MTI.

Az MKPK kéri a szentmiséken a kézfogás és a "nyelvre áldoztatás elhagyását és a kézbe áldoztatás általánossá tételét".

Előírják továbbá a gyóntatóhelyiség rendszeres szellőztetését, és azt, hogy a gyóntatórácsra helyezzenek fóliát – olvasható a közleményben.

A papokat felszólítják arra is, hogy a szentmisék előtt és után fertőtlenítsék kezüket vírusok ellen hatékony folyékony kézfertőtlenítő szappannal vagy alkoholos kézfertőtlenítővel.

Hozzátették: amennyiben a hatóság elrendeli a tömegrendezvények betiltását, ez vonatkozhat a nagy létszámú egyházi rendezvényekre is.

Az MKPK az egyházi intézmények, iskolák és plébániák munkatársait arra kéri, hogy "mindenben kövessék az illetékes állami szervek előírásait".

A többi között kérik a "gyakori, lehetőleg óránkénti gondos" szellőztetést és a kézfertőtlenítési lehetőség biztosítását az épületben lévőknek.

Az egyházi betegellátásban résztvevőket az országos tisztifőorvos által kiadott járványügyi rendelkezések betartására kéri a püspöki kar. A betegeket látogató papokat pedig arra, hogy a látogatás előtt és után fertőtlenítsék kezüket.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.