A riói karnevál szambaversenyeinek helyszínén helyezik el a hajléktalan embereket

  • narancs.hu
  • 2020. március 31.

Katasztrófa

Jól szellőző hálótermeket alakítottak ki benne, hatvan ágyat már hétfőn elfoglaltak.

Menedékké alakították át a riói karnevál szambaversenyeinek világhírű helyszínét, a Sambadrome-ot, ahol a koronavírus-járvány terjedésével szemben legvédtelenebbeket helyezik el.

A Sambadrome-ba hétfőn érkeztek az első hajléktalanok, a riói városvezetés elsőként az időseket, a várandós és gyerekes anyákat fogadta. A karneváli forgatag helyszíne nem az egyetlen rendezvényközpont Brazíliában, amelyet az új koronavírus okozta világjárvány miatt átalakítottak, a szomszédos Argentína ugyanígy hasznosítja a tágas épületeket, hajléktalanokat szállásol el bennük.

A lelátók alatti három tanteremből tisztára takarított, jól szellőző hálótermeket alakítottak ki, hatvan ágyat már hétfőn elfoglaltak. A hatóság négyszázra tervezni növelni a számukat.
A szociális munkások megvizsgálják a beköltözőket, mutatnak-e tüneteket. Ha betegek, egészségügyi intézménybe irányítják őket.

"Aki elfogadja, ezeken a szállásokon védelmet kap a járvány elől. Ők a népesség legsebezhetőbb része" - mondta el az AP hírügynökségnek Jucelia Oliveira Freitas, az önkormányzat szociális szakembere.

A hajléktalanoknak kialakított menedékekkel a járvány terjedését akarják megállítani Rio államban. A városban több mint 500 az igazolt esetek száma, ez a második legmagasabb a brazil városok között Sao Paulo után. Brazíliában keddig 4661 esetet regisztráltak, 165-en haltak meg, 127-en gyógyultak fel az amerikai Johns Hopkins Orvostudományi Egyetem adatai alapján.

(MTI)

(Borítókép: A Sambadrome a karnevál idején, forrás: sambadrome.com)

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.