Bödőcs nem akar "rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre", ezért inkább most nem viccel

  • narancs.hu
  • 2020. április 9.

Katasztrófa

Mert az orvosok, az ápolók és a betegek a főszereplők, nem "a hatalombulimiás politikus(ok)". De az apokalipszis-tréning után majd ha átveszi a mikrofont Müller Cecíliától, megénekli a történteket.

Hosszabb idő után Bödőcs Tibor Facebook-bejegyzés formájában adott életjelet a koronavírus-járvány idején. A humorista azt írja, hogy "lakossági kérdés érkezett számos alkalommal a' operatív törzsemhez, részére, számára, hogy miért nem szólalok meg, mosom kezeimet humorosan-felelősen, miért nem mókázom tudatosan, népnevelően ezekben a nehéz időkben, online."

Így hát, kénytelen volt megszólalni... "Mit mondjak, mikor a híreket olvasom, mintha egy metál koncerten lennék '91-ben: "vírus, földrengés, Csernobil, erdőtűz, karantén, maszkok, halottak, koporsók." Mi, csepűrágók, hajlamosak vagyunk rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre, pedig itt a tudósok, az orvosok, az ápolók és szegény betegek a főszereplők, és nem a hatalombulimiás politikus(ok), például! Az egészségügyi dolgozók nagysága előtt Kossuthként borulok le, a vírus Kurázsi mamáin sírva vigadok!"

Vagyis Bödőcs nem akar viccelni. Bár posztja némi humorforrást tartalmaz, csak a közlésre szorítkozik.

"Ha véget ér végre ez az apokalipszis-tréning, ahogy Tinódi a csata után, megéneklem majd hogy zsöszvi maradj otthon és hogy hogyan viselkedtünk a járvány alatt. (lásd képünket!)

Alkotói energiáim jelenleg sarokba szorítva, és ha ez még sokáig eltart, lehet, hogy Butch Cassidy-ként kitörök, írok még egy könyvet, vagy legalább elolvasok egyet, aztán végül átveszem a mikrofont Müller Cecíliától!"

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.