Bödőcs nem akar "rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre", ezért inkább most nem viccel

  • narancs.hu
  • 2020. április 9.

Katasztrófa

Mert az orvosok, az ápolók és a betegek a főszereplők, nem "a hatalombulimiás politikus(ok)". De az apokalipszis-tréning után majd ha átveszi a mikrofont Müller Cecíliától, megénekli a történteket.

Hosszabb idő után Bödőcs Tibor Facebook-bejegyzés formájában adott életjelet a koronavírus-járvány idején. A humorista azt írja, hogy "lakossági kérdés érkezett számos alkalommal a' operatív törzsemhez, részére, számára, hogy miért nem szólalok meg, mosom kezeimet humorosan-felelősen, miért nem mókázom tudatosan, népnevelően ezekben a nehéz időkben, online."

Így hát, kénytelen volt megszólalni... "Mit mondjak, mikor a híreket olvasom, mintha egy metál koncerten lennék '91-ben: "vírus, földrengés, Csernobil, erdőtűz, karantén, maszkok, halottak, koporsók." Mi, csepűrágók, hajlamosak vagyunk rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre, pedig itt a tudósok, az orvosok, az ápolók és szegény betegek a főszereplők, és nem a hatalombulimiás politikus(ok), például! Az egészségügyi dolgozók nagysága előtt Kossuthként borulok le, a vírus Kurázsi mamáin sírva vigadok!"

Vagyis Bödőcs nem akar viccelni. Bár posztja némi humorforrást tartalmaz, csak a közlésre szorítkozik.

"Ha véget ér végre ez az apokalipszis-tréning, ahogy Tinódi a csata után, megéneklem majd hogy zsöszvi maradj otthon és hogy hogyan viselkedtünk a járvány alatt. (lásd képünket!)

Alkotói energiáim jelenleg sarokba szorítva, és ha ez még sokáig eltart, lehet, hogy Butch Cassidy-ként kitörök, írok még egy könyvet, vagy legalább elolvasok egyet, aztán végül átveszem a mikrofont Müller Cecíliától!"

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.