Bödőcs nem akar "rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre", ezért inkább most nem viccel

  • narancs.hu
  • 2020. április 9.

Katasztrófa

Mert az orvosok, az ápolók és a betegek a főszereplők, nem "a hatalombulimiás politikus(ok)". De az apokalipszis-tréning után majd ha átveszi a mikrofont Müller Cecíliától, megénekli a történteket.

Hosszabb idő után Bödőcs Tibor Facebook-bejegyzés formájában adott életjelet a koronavírus-járvány idején. A humorista azt írja, hogy "lakossági kérdés érkezett számos alkalommal a' operatív törzsemhez, részére, számára, hogy miért nem szólalok meg, mosom kezeimet humorosan-felelősen, miért nem mókázom tudatosan, népnevelően ezekben a nehéz időkben, online."

Így hát, kénytelen volt megszólalni... "Mit mondjak, mikor a híreket olvasom, mintha egy metál koncerten lennék '91-ben: "vírus, földrengés, Csernobil, erdőtűz, karantén, maszkok, halottak, koporsók." Mi, csepűrágók, hajlamosak vagyunk rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre, pedig itt a tudósok, az orvosok, az ápolók és szegény betegek a főszereplők, és nem a hatalombulimiás politikus(ok), például! Az egészségügyi dolgozók nagysága előtt Kossuthként borulok le, a vírus Kurázsi mamáin sírva vigadok!"

Vagyis Bödőcs nem akar viccelni. Bár posztja némi humorforrást tartalmaz, csak a közlésre szorítkozik.

"Ha véget ér végre ez az apokalipszis-tréning, ahogy Tinódi a csata után, megéneklem majd hogy zsöszvi maradj otthon és hogy hogyan viselkedtünk a járvány alatt. (lásd képünket!)

Alkotói energiáim jelenleg sarokba szorítva, és ha ez még sokáig eltart, lehet, hogy Butch Cassidy-ként kitörök, írok még egy könyvet, vagy legalább elolvasok egyet, aztán végül átveszem a mikrofont Müller Cecíliától!"

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.