Bödőcs nem akar "rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre", ezért inkább most nem viccel

  • narancs.hu
  • 2020. április 9.

Katasztrófa

Mert az orvosok, az ápolók és a betegek a főszereplők, nem "a hatalombulimiás politikus(ok)". De az apokalipszis-tréning után majd ha átveszi a mikrofont Müller Cecíliától, megénekli a történteket.

Hosszabb idő után Bödőcs Tibor Facebook-bejegyzés formájában adott életjelet a koronavírus-járvány idején. A humorista azt írja, hogy "lakossági kérdés érkezett számos alkalommal a' operatív törzsemhez, részére, számára, hogy miért nem szólalok meg, mosom kezeimet humorosan-felelősen, miért nem mókázom tudatosan, népnevelően ezekben a nehéz időkben, online."

Így hát, kénytelen volt megszólalni... "Mit mondjak, mikor a híreket olvasom, mintha egy metál koncerten lennék '91-ben: "vírus, földrengés, Csernobil, erdőtűz, karantén, maszkok, halottak, koporsók." Mi, csepűrágók, hajlamosak vagyunk rászerepelni egy ilyen vészhelyzetre, pedig itt a tudósok, az orvosok, az ápolók és szegény betegek a főszereplők, és nem a hatalombulimiás politikus(ok), például! Az egészségügyi dolgozók nagysága előtt Kossuthként borulok le, a vírus Kurázsi mamáin sírva vigadok!"

Vagyis Bödőcs nem akar viccelni. Bár posztja némi humorforrást tartalmaz, csak a közlésre szorítkozik.

"Ha véget ér végre ez az apokalipszis-tréning, ahogy Tinódi a csata után, megéneklem majd hogy zsöszvi maradj otthon és hogy hogyan viselkedtünk a járvány alatt. (lásd képünket!)

Alkotói energiáim jelenleg sarokba szorítva, és ha ez még sokáig eltart, lehet, hogy Butch Cassidy-ként kitörök, írok még egy könyvet, vagy legalább elolvasok egyet, aztán végül átveszem a mikrofont Müller Cecíliától!"

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.