Bödőcs Tiborék családi barátja volt a koronavírusban elhunyt kismama

  • narancs.hu
  • 2021. április 22.

Katasztrófa

A humorista megható posztban emlékezett meg "Zsuzsa néniről."

A koronavírus-járvány tegnap jelentett áldozatai között szerepelt egy 34 éves várandós nő. Az orvosok még korábban, lélegeztetőgépre kerülése előtt császármetszést hajtottak végre rajta, így a csecsemőt sikerült megmenteni.

Bödőcs Tibor Facebook-posztjában azt írja, három gyereke "bölcsis nénije", családjuk barátja volt a fiatal áldozat, akire "Zsuzsa néniként" hivatkozik. 

"Meghalt harmincnégy évesen. Egy másfél éves kislány és egy koraszülött kisfiú maradt anyuka nélkül. Megszakad a szívünk" - írja Bödőcs Tibor.

"Ritka, mikor valaki annyira a helyén van, mint ahogy Ő ott volt: a gyerekek között. Harminc kis Napóleont és Honthy Hannát tartott féken könnyedén, és mosolyogva oldott meg mindent, aminek mi a felébe is beleőszülnénk. Aki annyi kicsit tanított járni, beszélni, a saját gyerekeit nem láthatja felnőni, nem láthatja őket az első nap az iskolában, nem csapják rá az ajtót kamasz korukban, nem mutathatják be neki az első szerelmüket" - írja az elhunyt pedagógusról Bödőcs.

Követőit arra kéri, oltassák be magukat, és ha tudják, támogassák az elhunyt családját a TündérPakk alapítványon keresztül.

Bödőcs Tibor általánosabb kérdéseket is feszeget a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban.

"Ki válaszolja meg, hogy miért hal meg Magyarországon 10-ből kilenc beteg a lélegeztető gépen? Máshol is ekkora ez az arány? Ha keresünk egy bűnbakot (tobzoska, Soros, Viktor/Feri, „valamilyen alapbetegség”), megold az bármit is? Van-e rá esély, hogy a járvány akkora katarzissal járjon, hogy más döntések szülessenek, hogy a délibábok helyett a valósággal foglalkozzunk majd a jövőben, nem csak Covid ügyben? (Nincsenek illúzióim.)"

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.